• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 بهمن 1396
کد مطلب : 4793
+
-

برنامه ۳ عرضه عمده سهام در بورس

مدیر عملیات بورس تهران از انجام عرضه عمده سهام 3شرکت پالایشگاه بندرعباس، فولاد مبارکه و ایران‌خودرو در بورس تهران در طول 2هفته آینده خبر داد. سیدمهدی پارچینی، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه عرضه‌های عمده در هفته جاری گفت: امروز یکشنبه اول بهمن بلوک ۳.۸درصدی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس به‌طور یکجا و نقد در بورس تهران عرضه می‌شود. او افزود: این بلوک معادل ۵۲۵ میلیون سهم از کل سهام پالایش نفت بندرعباس است که به قیمت پایه هر سهم ۷۶۰ تومان در بازار اول بورس تهران عرضه خواهد شد. مدیر عملیات بورس تهران با اشاره به جزئیات عرضه بلوک سهام ایران‌خودرو در روز چهارشنبه ۱۱بهمن‌ماه افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری سمند و نگارنصر سهم هم در مجموع یک بلوک 15.85درصدی «ایران‌خودرو» را در بورس عرضه خواهند کرد. این بلوک شامل 2میلیارد و 426میلیون سهم ایران‌خودروست که به قیمت پایه هر سهم 4024ریال عرضه خواهد شد.

پارچینی درباره احتمال ابطال معامله فروش بلوک 49.8درصدی سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران به آلومینیوم المهدی، هرمزال و آلومینیوم اراک که در دوم اسفند‌ماه انجام شد، گفت: طبق قانون در معاملات قطعی شده، پس از انجام معامله، موضوع ابطال مطرح نخواهد بود اما اینکه فروشنده به‌دلیل ناتوانی خریدار از پرداخت اقساط، بخواهد دوباره سهام را بفروشد، موضوع به بورس ارتباطی پیدا نمی‌کند.

 

   شستا یک بلوک کوچک فولاد مبارکه را می‌فروشد

 

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی موسوم به شستا، زمان و شرایط عرضه بلوک ۱.۷درصدی فولاد مبارکه را در بورس اعلام کرد. به گزارش همشهری، این بلوک که شامل ۱.۳میلیارد سهم به ارزش ۴۰۸میلیارد تومان است، چهارشنبه 4بهمن عرضه می‌شود. فولادمبارکه با سرمایه 7هزار و 500میلیارد تومان دومین شرکت بزرگ بورس به لحاظ سرمایه اسمی است. قیمت سهام این شرکت از اول مهر تاکنون 50درصد رشد کرده است.

 

   3مشتری برای بلوک سهام ایران‌خودرو

پایگاه خبری بورس‌پرس از قول یک مقام مسئول اعلام کرده است: تاکنون 3مشتری برای خرید سهام ایران‌خودرو پیشقدم شده‌اند. طبق ضوابط اعلام شده متقاضیان خرید بلوک باید مدارک لازم را برای تأیید صلاحیت به بورس ارائه کنند تا درصورت احراز صلاحیت بتوانند وارد گود رقابت شوند. گفته می‌شود قطعیت حضور خریداران احتمالی، ۳ روز قبل از عرضه مشخص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید