• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47851
+
-

نامه رئیس‌جمهور به رهبر انقلاب

نقشه راه دولت و ملت در دهه پیش رو ترسیم شد

 بیانیه رهبر انقلاب به مناسبت شروع پنجمین دهه انقلاب اسلامی با واکنش‌هایی در ایران و سایر نقاط جهان روبه‌رو شد. رئیس‌جمهور از این بیانیه تعبیر به نقشه راه دولت و ملت کرد و آن را تاریخی نامید. امام جمعه موقت تهران آن را نشان از توجه به جوانان دانست. رسانه‌های بین‌المللی هم بخشی از پیام آن به آمریکا و اروپا را مورد ارزیابی قرار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با ارسال نامه‌ای به رهبر انقلاب، بیانیه ایشان را، موجب زدوده شدن القائات دشمنان از چهره انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد که دولت، تحقق منویات رهبری انقلاب را اولویت خود قرار خواهد داد. در بخشی از پیام روحانی آمده است: «این بیانیه پیوند میان انقلابی‌گری و اعتدال اسلامی را تبیین کرد و با ارائه تحلیلی موشکافانه از ریشه‌ها، دستاوردها، آسیب‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای انقلاب اسلامی و مرزبندی دقیق میان انعطاف و تصحیح‌پذیری با انفعال و عقبگرد، رمز پویایی انقلاب اسلامی را جمع میان آرمان‌گرایی و واقع‌بینی دانست و دفاع مستحکم از صلح‌جویی و ستم‌ستیزی، عبرت‌آموزی از تاریخ در عین آینده‌نگری و پیشرفت‌گرایی، تقویت عوامل اقتدار جمهوری اسلامی، تأکید بر خوش‌بینی و امید به آینده به‌عنوان کلید همه قفل‌ها و مقابله با نومیدسازی و ایجاد ترس کاذب را از الزامات سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی در دهه پیش‌رو قرارداد.»
خطیب نمازجمعه تهران هم با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری گفت: مخاطب این نامه به‌صورت خاص و ویژه جوانان رشید ما هستند. حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفته است: «رهبر جوان‌باور ما شدیداً به جوانان دلبسته است. خوب جوان را می‌شناسند، آفاق ذهن او، دلشوره‌های او را بهتر از هر کسی می‌شناسند و رویش‌های عظیم انقلاب را در تربیت نسل جدید می‌دانند.»
بازتاب بیانیه رهبرانقلاب، در رسانه‌های سایر نقاط جهان هم گسترده بود. خبرگزاری یورونیوز تیترخود در این خصوص را اینگونه تنظیم کرد:«رهبر ایران: علاوه بر آمریکا تعدادی از دولت‌های اروپایی نیز خدعه‌گر هستند». خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد که: رهبر ایران در پیام خود اعلام کرد که راه‌حل هیچ مسئله‌ای با مذاکره با آمریکا به دست نمی‌آید و مذاکره تنها آسیب‌های معنوی و مادی را با خود به همراه خواهد آورد. خبرگزاری رویترز نیز در پوشش پیام آیت‌الله خامنه‌ای اینگونه تیتر زد:« رهبر ایران گفت که مشکلات ایران با آمریکا حل‌وفصل نمی‌شود. ملت ایران اکنون شاهد آن هستند که تعدادی از دولت‌های اروپایی قابل اعتماد نیستند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید