• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47833
+
-

# بایدمحروم_شوی!

# بایدمحروم_شوی!

این‌که سرخیو راموس کارت زرد بگیرد چیز عجیبی نیست. کاپیتان رئال که در بازی با آژاکس ششصدمین‌بار پیراهن این تیم را بر تن می‌کرد، یکی از بهترین نمایش‌های عمر خود را ارائه کرد؛ طوری که کاستاکورتا، مدافع افسانه‌ای ایتالیایی گفت: «نمایش راموس مقابل آژاکس بهترین عملکردی بود که از یک مدافع در عمرم دیده‌ام.» او در اواخر نیمه دوم ناگهان تصمیم گرفت کارت زرد بگیرد. تصاویر ویدئویی لحظه‌ای را از او شکار کرد که کنار کروس ایستاده و رو به نیمکت اشاره می‌کند که آیا کارت بگیرد یا نه. لبخوانی نشان می‌دهد او عبارت پرسشی «la busco» را هم رو به نیمکت به‌زبان آورده که به‌معنای «آیا دنبالش (کارت زرد) بروم؟» 
راموس اگر در این بازی که برد خارج از خانه رئال قطعی شده بود اخطار دریافت می‌کرد بازی برگشت در برنابئو را که ساده به‌نظر می‌رسد از دست می‌داد و با کارنامه‌ای پاک به دور یک‌چهارم لیگ قهرمانان اروپا پای می‌گذاشت. حالا یوفا روی این موضوع حساس شده و آن را خلاف بازی جوانمردانه می‌داند. این نخستین باری نیست که او عمدا کارت می‌گیرد تا یک بازی را به انتخاب خودش محروم شود. در 600 باری که با پیراهن رئال به میدان رفته، 200بار کارت زرد گرفته همراه با 24کارت قرمز. راموس در بازی با آژاکس کارت زرد شماره38 خود در لیگ قهرمانان اروپا را دریافت کرد؛ هیچ بازیکنی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به اندازه او با کارت زرد جریمه نشده است. خودش ادعا کرده که عمدی کارت نگرفته: «اگر بگویم به اسکوربورد نگاه کردم و تصمیم گرفتم خودم را محروم کنم دروغ گفته‌ام؛ چون هیچ مسابقه‌ای را نمی‌شود دست‌کم گرفت. پارسال مقابل رم هم کارت گرفتم و محروم شدم و عمدی نبود. خودم از غیبتم ناراحتم.» اما یوفا با این اظهارات قانع نمی‌شود. یوفا با اینکه بازیکنان عمدا کارت زرد بگیرند مخالف است و در همین فصل کورونا بازیکن پورتو را 2جلسه به‌خاطر دریافت کارت زرد عمدی محروم کرد.دادگاه عالی اروپا، پرونده راموس در مورد این کارت زرد را 12روز دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد. یوفا روی بازیکنان مسلمانی که با تیم‌های اسرائیلی بازی دارند و پیش از بازی با این تیم خودشان را عمدا محروم یا مصدوم می‌کنند هم حساس است. در سال2014 محمد صلاح که آن موقع در بازل سوئیس بازی می‌کرد در بازی با مکابی به‌جای اینکه با بازیکنان حریف دست بدهد مشتش را به‌دست آنها می‌زد درحالی‌که دستکش هم پوشیده بود. همان حرکت نزدیک بود برایش محرومیت و جریمه به بار بیاورد. از نظر اتحادیه فوتبال اروپا این حرکات با روح فوتبال جوانمردانه منافات دارد. راموس در سال2010 هم به‌خاطر کارت زردی که مقابل آژاکس گرفته بود 20هزار یورو جریمه شد. در آن بازی یرژی دودک، دروازه‌بان لهستانی ذخیره رئال به هوای گرم کردن، خودش را به پشت دروازه تیمش رساند و به کاسیاس خبر داد که مورینیو از روی نیمکت گفته راموس باید کارت بگیرد و خودش را از بازی بعدی محروم کند.
راموس تنها بازیکن رئال نیست که طعم محرومیت را خواهد چشید. گرت بیل هم ممکن است بین 4 تا 12بازی محروم شود که محرومیت بسیار سنگینی است. او بعد از گلزنی در دیدار حیثیتی مقابل اتلتیکو حرکتی را رو به تماشاگران انجام داد که موجب تحریک هواداران همیشه تحریک‌شده میزبان شد. شادی عجیب آسنسیو بعد از گلزنی به آژاکس هم شایعاتی را درباره معنای آن در پی داشت که بعدا معلوم شد آسنسیو که مادرش هلندی است و اقوامش آن شب در ورزشگاه بودند خطاب به آنها حرکت مالیدن کره بادام زمینی روی نان را که یک نشانه بین خودشان است نشان داده بود. خطر متوجه این بازیکن رئال نخواهد بود.
 آسنسیو مرد بازی‌های بزرگ حذفی است. او در سال2017 به رونالدو مقابل بایرن پاس‌گل داد و یک گل هم خودش زد. یک گل هم در فینال همان سال برای یووه کنار گذاشته بود. در سال2018 به مارسلو در بازی حذفی مقابل پاری‌سن‌ژرمن پاس‌گل داد و یک پاس‌گل هم به رونالدو داد و به بایرن هم در دور بعدی گل زد. در بازی سوپرجام فصل قبل اسپانیا هم که آن گل‌های زیبا را در ال‌کلاسیکوها به بارسا زد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :