• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47527
+
-

جشن چهل سالگی

مردم استان‌های کردستان و کرمانشاه با حضور پرشور خود چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند

جشن چهل سالگی

۲۲ بهمن در استان‌های کرمانشاه و کردستان نه همچون هر سال که پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد. مردم این استان‌ها‌ در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با وجود بارش باران در بسیاری از شهرها آمده بودند تا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب بیعت کنند. به گزارش همشهری، جشن شکوهمند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه نیز باشکوه خاصی برگزار شد.

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن دیروز در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. آحاد مختلف مردم کرمانشاه، احزاب، تشکل‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در کنار هم در این راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کرده بودند. دیروز در جشن چهل سالگی انقلاب مردم استان همراه و همزمان با سراسر کشور بار دیگر شکوه وحدت، همبستگی ملی و اقتدار ایران را برای دنیا به نمایش گذاشتند. راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر کرمانشاه از مقابل مسجد جامع شروع شد. مردم با فریادهای ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی مسیر مسجد جامع تا میدان بسیج را راهپیمایی کردند. 

یکی از همشهریان که به همراه خانواده در این راهپیمایی باشکوه حضور داشتند، با بیان این‌که مردم استان کرمانشاه نیز در چهلمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب آمده‌اند که تجدید پیمان دیگری با انقلاب کنند، می‌افزاید: این انقلاب ثمره خون بسیاری از جوانان این سرزمین است. انقلاب و جمهوری اسلامی به‌راحتی به دست نیامده است و مردم ارزش آن را می‌دانند.

وی ‌ادامه می‌دهد: مردم ایران برای رساندن انقلاب به چهل سالگی رنج و سختی‌های زیادی پشت سر گذاشته‌اند. این مردم بعد از انقلاب، طعم تلخ جنگ را ۸ سال تحمل کردند و بعد از آن هم هر روز با یک توطئه جدید روبه‌رو شدند. ایران و ایرانی در مقابل استکبار می‌ایستد، زیرا می‌داند این انقلاب به‌سادگی به دست نیامده است. مردم ایران سد سخت تحریم‌های مختلف اقتصادی را نیز خواهند شکست و انقلاب را پیش خواهند برد. 

یکی دیگر از همشهریان کرمانشاهی به همشهری می‌گوید: مردم ایران بدون تردید همه سختی‌های امروز را با جان و دل تحمل می‌کنند اما پای آرمان‌های انقلاب خواهند ماند. وی که جوانی ۳۲ ساله است، اضافه می‌کند: درست است که مردم از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند، اما این فشارها باعث نمی‌شود مردم از انقلاب دست بکشند و اجازه دهند دشمن دلشاد شود. انقلاب حاصل خون مبارزان بسیاری است و مردم ایران پاسدار آن خون‌ها خواهند بود. انقلاب حکومت هزار ساله طاغوت را از بین برد. مردم با انقلابشان به حکومت هزار ساله طاغوت پایان دادند. بنابراین چطور می‌توانند به‌راحتی دست از انقلاب و نظام بکشند.


حضور وحدت‌آفرین کردستانی‌ها

مردم غیور، انقلابی و ولایتمدار استان کردستان هم، همگام با سایر هموطنان خود در سراسر کشور، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مسیرهای تعیین شده، به مناسبت 22 بهمن راهپیمایی پرشوری را برگزار کردند. کردستانی‌ها با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «مطیع امر رهبریم» و «ما همه سرباز توایم خامنه‎ای، گوش به فرمان توایم خامنه‎ای» بار دیگر با مقام عظمای ولایت تجدید پیمان کردند.

راهپیمایی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی از ساعت 10 صبح دیروز در سنندج آغاز شده بود و سیل جمعیت در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی، خیابان فردوسی، میدان انقلاب و خیابان امام خمینی(ره) به سمت محل تجمع اصلی واقع در سه‌راه امام (حبیبی) این شهر حرکت کرد.

در شهرهای دیگر استان نیز گروه‎های مردمی، سازمان‌ها، ادارات، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و روحانیون و مسئولان همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و فریاد «مرگ بر آمریکا» و «نه سازش نه تسلیم، پیام ملت ماست» سر دادند. 


نمایش وحدت

استاندار کردستان با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با عزت و افتخار سپری شده است و این حضور چهلم، وحدت در کشور را به نمایش گذاشت. 
«بهمن مرادنیا» در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: من باید از حضور مردم استان در راهپیمایی قدردانی کنم که فارغ از تمامی مسائل و مشکلات اقتصادی خود بار دیگر در صحنه حضور پیدا کردند.

وی گفت: شکوه حضور ملت ما در این روز بسیار مهم بار دیگر ثابت کرد که مردم در هر شرایطی ولو سخت، ولو کمبود و... از نظام و انقلاب اسلامی خود دفاع می‌کنند.  استاندار کردستان بیان کرد: این حضور مقتدرانه بار دیگر وحدت و همدلی در کشور را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که تا مردم در صحنه هستند انقلاب اسلامی ایران نیز مقتدر به حیات خود ادامه می‌دهد. 

مرادنیا افزود: شاید دشمنان ایران اسلامی منتظر بودند که در سالگرد چهلمین بهار آزادی، شاهد حضور اکثریتی مردم در بزرگداشت انقلابشان نباشند، اما زهی خیال باطل که تمام رشته تحلیل‎های دشمنان از جمله آمریکا با این حضور شکوهمندتر از همیشه پنبه شد.

مسئول دفتر امام‌جمعه سنندج نیز گفت: همه به عظمت، افتخار و سربلندی مردم کردستان در جمهوری اسلامی ایران واقف هستند و این مهم به دلیل رشادت‌های این ملت در همه عرصه‌ها به دست آمده است.«فریدون سلیمانی» اظهار کرد: امسال مراسم راهپیمایی 22 بهمن گرم‌تر و باشکوه‌تر از سالیان گذشته در سراسر کشور برگزار شد و شاهد حضور متفاوت‌تر، باشکوه‌تر و شادا‌ب‌تر مردم سنندج و سایر شهرستان‎ها در مراسم راهپیمایی 22 بهمن بودیم. 

وی گفت: در طول 40 سال گذشته مردم استان در کنار مردم سایر استان‌های کشورمان از هیچ تلاشی برای اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده و امروز در امنیت پایدار زندگی می‎کنند. 
مسئول دفتر امام‌جمعه سنندج افزود: تقدیم هزاران شهید برای حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی و حضور مردم کردستان در دفاع از نظام و انقلاب هیچ‌گاه از تاریخ پاک نخواهد شد و به همین دلیل باید به اراده این مردم احترام گذاشت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید