• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47494
+
-

نرخ کرایه تاکسی ۹۸ امسال اعلام می‌شود

خبر
نرخ کرایه تاکسی ۹۸ امسال اعلام می‌شود


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، نحوه تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ را تشریح کرد.

به‌گزارش همشهری، علیرضا قنادان درباره آخرین وضعیت تدوین نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ گفت: این لایحه در سازمان تاکسیرانی آماده شده است اما برای ارائه به شورا باید یک سیر داخلی در مجموعه شهرداری را طی کند. هم‌اکنون لایحه پیشنهادی از سمت تاکسیرانی به معاونت حمل‌ونقل ترافیک ارائه شده است. به‌دلیل اینکه سال گذشته تصویب لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی با تأخیر همراه شد امسال تلاش کردیم زودتر لایحه را آماده کنیم تا پیش از سال نرخ کرایه‌های تاکسی تعیین تکلیف شود.

قنادان درباره مواردی که سال گذشته از لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی حذف شد (مانند تغییر نرخ کرایه‌ها در روزهای برفی و بارانی و پیک ترافیک ) گفت: سال گذشته فرمانداری با بخش‌هایی از لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی موافقت کرد اما به‌دلیل آنکه بیش از این زمان را از دست ندهیم اصراری به اجرای این بخش‌ها نکردیم اما امسال با سازوکاری جدیدتر و کامل‌تر به این بخش‌ها در لایحه اشاره شده و از آن دفاع خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها توسعه پیدا کرده،‌گفت: یکی از پیشنهادات ما در لایحه ایجاد یک ساختار مرکزی برای نرخ‌گذاری است و امیدواریم اجرای آن به‌صورت پایلوت موفقیت آمیز باشد و آن را در سال‌های آینده توسعه بدهیم.

قنادان با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم نرخ‌های تاکسی عادلانه تعیین شود، گفت: این عدالت از نگاه تاکسیران نزدیک شدن قیمت‌ها به قیمت تمام‌شده است. همچنین تلاش می‌کنیم با ارائه بسته‌های حمایتی قیمت تمام‌شده سفر را کاهش دهیم تا افزایش قیمت برای مسافر نیز عادلانه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید