• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47492
+
-

گلبانگ انقلاب زیر بارش باران و نور

گزارش
گلبانگ انقلاب زیر بارش باران و نور


      پیروز حناچی، شهردار تهران: با تحریم‌های ظالمانه دشمن در یکی از گردنه‌های سخت قرار داریم




      محسن هاشمی، رئیس شورای شهر: دشمنان می‌دانند که باید از راه مسالمت آمیز با مردم صحبت کنند



به‌وقت ۲۲بهمن، ۴۰سال بعد از انقلاب، در جشن سالگرد پیروزی همه آمده‌ بودند؛ پیر و جوان، زن و مرد از نسل‌های قبل و بعد از انقلاب. روز دوشنبه مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن با حضور پرشور مردم تهران و زیر بارش باران برگزار شد.

به گزارش همشهری، با وجود اینکه معمولا بارش باران موجب ایجاد مشکلاتی در تردد روزانه می‌شود اما این‌بار با برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی میان بخش‌های مختلف شهرداری؛ اقدامات ضروری برای اجرای مراسم راهپیمایی 22بهمن پیش‌بینی شد و با استقرار نیرو‌ها در مسیر حرکت راهپیمایان و ایجاد غرفه‌های فرهنگی، زمینه لازم برای برگزاری این مراسم فراهم شد. افزون بر این، برنامه نورافشانی مانند سال‌های گذشته در میادین اصلی شهر اجرا شد.

شهردار تهران که پیش از این با صدور پیامی شهروندان را به حضور در راهپیمایی این روز و تجدید ارادت و میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب و مقام معظم رهبری دعوت کرده بود، در این مراسم اظهار کرد: ظرف 40سال گذشته مسیر پرپیچ‌وخمی را طی کرده‌ایم ازجمله 8سال جنگ تحمیلی و دوران سازندگی بعد از جنگ. هم‌اکنون نیز با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن در یکی از گردنه‌های سخت قرار داریم.

پیروز حناچی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: به قول امام راحل چیزی تغییر نکرده است، باید کمربندها را محکم ببندیم و با وحدت کلمه و همدلی حرکت کنیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس شورای شهر تهران نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: «با اتفاقات ماه‌های اخیر و هجوم اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ملت ایران، فکر می‌کردند که مردم در 40سالگی انقلاب اسلامی، اقدام مؤثری برای حمایت از انقلاب اسلامی و انقلاب خودشان انجام نمی‌دهند اما مردم در این برنامه اجتماعی که حمایت جدی از انقلاب اسلامی است، شرکت کردند.» محسن هاشمی افزود: «حضور مردم از 2جهت مهم است و پیام دارد. یکی از پیام‌ها به مسئولان کشور است که باید تقصیر را بپذیرند و سعی و تلاش داشته باشند مشکلات مردم را حل کنند. پیام دیگر به خارج از کشور و خطاب به دشمنان ایران و انقلاب اسلامی است که دشمنان امروز می‌فهمند با این مردم باید از راه مسالمت‌آمیز صحبت کنند.»

نظافت همزمان
همزمان با پایان مراسم باشکوه راهپیمایی 22بهمن در پایتخت، پاکبانان شهرداری تهران به مسیرهای راهپیمایی آمدند و نظافت این معابر را آغاز کردند. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: نظافت معابر و خیابان‌های پایتخت پس از پایان راهپیمایی 22بهمن توسط یک‌هزار و 750نفر از نیروهای پاکبان آغاز شد. رضا عبدلی افزود: نیروهای پاکبان شهرداری تهران بلافاصله پس از پایان یافتن راهپیمایی 22بهمن و شرکت در این مراسم پرشکوه، نسبت به نظافت و رفت و روب معابر پایتخت اقدام کردند. نظافت مسیرهای راهپیمایی و معابر منتهی به میدان آزادی با همراهی و مشارکت مناطقی که در طول این مسیر قرار داشتند با وجود بارش باران انجام شد. او بیان کرد: امسال به‌منظور جلب مشارکت و همکاری مردم کیسه‌های جمع‌آوری پسماند و دستکش‌های یک‌بار مصرف میان شهروندان علاقه‌مند به مشارکت در نظافت معابر توزیع شد که استقبال خوبی از این کار صورت گرفت.

میزبانی از راهپیمایان
شهرداری‌های مناطق مختلف و ادارات گوناگون زیرمجموعه شهرداری تهران نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی 22بهمن به اجرا درآوردند. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با برپایی ۵غرفه و 3استیج در مسیر راهپیمایی بزرگ ۲۲بهمن میزبان علاقه‌مندان بود. غرفه‌های کودک، خبرنگار انقلاب، تصویر استبداد، ترامپ دروغگو، شعارنویسی دیواری، کارگاه هنری، مردان نقره‌ای، شهدای انقلاب، ایستگاه توقف‌ناپذیر و دستاوردهای انقلاب اسلامی غرفه‌هایی بودند که در مسیر راهپیمایی به شهروندان خدمات فرهنگی و هنری ارائه می‌کردند. روایتگری انقلاب، اجرای موسیقی توسط خواننده انقلابی حسین حقیقی، اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه‌های دانش‌آموزی، اجرای گروه کر، برپایی برنامه‌های ورزشی، اجرای مسابقه، اجرای نمایش میدانی و تواشیح از برنامه‌های میدانی «ایران ما انقلاب ما» در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود. به گزارش همشهری، در این میان اجرای حقیقی، باعث شده بود تعدادی زیادی از راهپیمایان روبه‌روی محل اجرای او، آن هم زیر بارش باران حلقه بزنند.

تمهیداتی برای بهداشت و امنیت
از ساعت۲۰ روز بیست‌ویکم بهمن‌ماه نیز، ۵۰۰نیروی شهربان با ۲۰۱خودرو، در محورهای تعیین‌شده در مناطق ۲، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با هدف تسهیل رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی باشکوه ۲۲بهمن، پیشگیری از بساط‌گستری و سدمعبر و نیز با هدف حفظ شأن اجتماعی و معنوی این مراسم مستقر شدند. همچنین  شرکت شهرسالم آمبولانس‌های خود را در طول مسیر راهپیمایی برای خدمت‌رسانی درمانی به شهروندان مستقر کرده بود. شهرداری منطقه20 شهر تهران نیز برای برگزاری مراسم مردمی 22بهمن محور فداییان اسلام از مقابل کانون سمیه تا میدان حضرت عبدالعظیم(ع) را با بهسازی عمرانی، فضاسازی شهری، امنیت ترافیکی، استقرار جایگاه‌های فرهنگی و تأمین امکانات عمومی و بهداشتی آماده برگزاری این مراسم کرده بود.




یکشنبه و دوشنبه میادین و نمادهای اصلی شهر هوای انقلابی پیدا کرده بودند. در این میان اجرای فیلم‌هایی از انقلاب57 با تکنیک ویدئومپینگ روی بدنه برج‌های میلاد و آزادی نیز بخش جذابی بود که با استقبال شهروندان روبه‌رو شده بود. به گزارش همشهری، ویدئومپینگ به‌مدت ۴شب تا تاریخ ۲۴بهمن در ضلع غربی دیواره برج آزادی و در برج میلاد به‌مدت ۲شب از ساعت۱۹ لغایت ۲۱ با موضوعات محتوایی از تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی اکران می‌شود. همچنین از نورپردازی دائمی روی دیواره برج آزادی با طرح پرچم جمهوری اسلامی ایران رونمایی می‌شود. از سوی دیگر نیز یکشنبه‌شب، گلبانگ‌الله‌اکبر از بلندترین نقطه پایتخت یعنی سازه رأس برج میلاد پخش شد. نورافشانی ۴۰میدان و بوستان شهر تهران به مناسبت ایام پایانی دهه فجر بخش دیگری از اقدامات شهرداری بود.

در شب 22بهمن ۴۰نقطه از میادین و بوستان‌های شهر تهران ازجمله میدان آزادی، برج میلاد، میدان انقلاب اسلامی، میدان امام‌حسین(ع)، میدان صنعت، میدان نماز شهرری، میدان ابوذر، میدان خراسان، میدان شوش، میدان بهمن، بوستان ولایت، میدان معلم، میدان کمال‌الملک و... به‌صورت همزمان نورافشانی شد.

 همچنین با استفاده از روش‌های نوآورانه، 3رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران روی درختان خیابان ولیعصر(عج) حد فاصل چهارراه پارک‌وی تا خیابان مرتضی فیاضی و ساختمان‌های اصلی شهرداری تهران مانند ساختمان خیابان بهشت نقش بست.

   رشد 35درصدی جابه‌جایی راهپیمایان با مترو
نایب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در چهلمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن، حدود ۹۲۷هزار و ۴۵۶نفر با متروی تهران جابه‌جا شدند. به گزارش همشهری، فرنوش نوبخت با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال گفت: متروی تهران از ابتدای صبح امروز با آمادگی کامل و با تلاش همکارانم در بخش‌های مختلف شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ تمام توان خود را برای ارائه خدمات مطلوب به شرکت‌کنندگان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌کار گرفته و بنا بر آمار به‌دست‌آمده از ابتدای سرویس‌دهی تا پایان مراسم، حدود ۹۲۷هزار و ۴۵۶نفر با متروی تهران به‌صورت رایگان جابه‌جا شدند. نایب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: به‌منظور جابه‌جایی بهتر مسافران فاصله حرکت قطارهای مترو به‌خصوص در خطوط ۲ و ۴ که ایستگاه‌های آن در مسیر راهپیمایی قرار داشتند، کاهش یافت. نوبخت خاطرنشان کرد: همچنین در پایان مراسم به‌ علت ازدحام در خط4، تعداد 5قطار فوق‌العاده به‌منظور جابه‌جایی سریع‌تر مسافران اعزام شد. بر اساس این گزارش تعداد استفاده‌کنندگان از مترو برای شرکت در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن‌ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت. چراکه سال گذشته تعداد 682 هزار مسافر در روز 22 بهمن با مترو جا‌به‌جا شده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید