• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47476
+
-

تصاویر سری از فضاپیمای جدید روسیه

تصاویر سری از فضاپیمای جدید روسیه

اخیرا تصویری از طرح یک فضاپیمای مافوق صوت روسیه مخابره شده که گفته می‌شود، یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها برای حضور مجدد روسیه در حوزه هوافضا خواهد بود. این فضاپیما از موشک Briz-M که از سال ۲۰۰۰ از آن استفاده می‌شد بهره‌مند بوده و قادر به پرواز در ارتفاع ۱۶۰ کیلومتری سطح زمین با سرعت ۸۶۴۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
به گزارش ساینس الرت، براساس گمانه‌زنی‌ها، فضاپیمای ذکر شده برای انجام حداقل ۵۰ پرواز برنامه‌ریزی شده است. همچنین سازمان فضایی فدرال روسیه ساخت این فضاپیما را به شرکتی به نام آیسون واگذار کرده؛ شرکتی که میلیون‌ها روبل از بنیادهای پژوهشی روسیه را به‌عنوان بودجه برای توسعه این پروژه تحویل گرفته است.
براساس گفته‌های مدیر ارشد آیسون، تمام مراحل تولید و مونتاژ این فضاپیمای جدید در خود روسیه انجام خواهد شد.جدا از این موارد، طرح‌های ارائه شده از سمت آیسون نشان می‌دهند که این فضاپیما در ابتدا به وسیله یک هواپیمای ویژه به آسمان برده خواهد شد و هنگام برگشت نیز از یک چتر ویژه استفاده خواهد کرد.نحوه عملکرد این فضاپیما شبیه به جت 4 موتوره شوالیه سفید 2 خواهد بود که فضاپیما را قبل از آغاز کار خود تا ارتفاع ۱۵ هزار متری زمین می‌برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید