• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47465
+
-

لیگ برتر بیانیه‌نویسان ایران!

لیگ برتر بیانیه‌نویسان ایران!

شاید کسی یادش نیاید نخستین‌بار کدام مربی یا مدیر فوتبال ایران تصمیم گرفت برای تحت‌تأثیر قرار دادن دیگران، بیانیه بنویسد، اما خیلی‌ها یادشان هست که 10سال پیش، در اوج اختلافات واعظ‌آشتیانی و امیر قلعه‌نویی -که از استقلال به سپاهان رفته بود- بازار بیانیه‌نویسی ناگهان داغ شد.
تیم فوتبال سپاهان که دست بر قضا امروز هم سرمربی‌اش امیر قلعه‌نویی است، یکشنبه با سپیدررود رشت بازی داشت. یک روز قبل، قلعه‌نویی باید روبه‌روی خبرنگاران می‌ایستاد و به سؤالات آنها درباره این بازی جواب می‌داد. او در کنفرانس حاضر شد اما به‌جای جواب دادن به سؤالات، از مدیر رسانه‌ای تیمش خواست بیانیه بخواند. در این بیانیه کمیته داوران و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به رفتار تبعیض‌آمیز متهم شده بودند، به قضاوت فغانی در بازی سپاهان-پرسپولیس و حکم محرومیت قلعه‌نویی و کی‌روش استنلی هم اعتراض شده بود.
فردای این بیانیه‌خوانی، پرسپولیس در اهواز از فولاد شکست خورد. بازیکنان و طرفداران این تیم مدعی شدند که اتفاقات قبل از بازی طبیعی نبوده. آنها قضاوت داور بازی را هم زیر سؤال بردند.
همان روز تراکتورسازی هم که با خریدهای جدیدش سودای قهرمانی در سر دارد، در قائمشهر، 2امتیاز بازی با نساجی را از دست داد. پیج‌های هواداری این باشگاه مدعی شدند که داور پنالتی روی ساسان انصاری را نادیده گرفته. عکس لحظه زمین خوردن انصاری بارها دست‌به‌دست شد و بالاخره باشگاه تراکتورسازی هم بیانیه داد! در بخشی از این بیانیه آمده است: «باشگاه تراکتورسازی مصمم است حقوق ازدست‌رفته خود را مطالبه کند، بنابراین تأکید بر رسیدگی به وضعیت داوری مسابقات داشته و با توجه به دیدارهای آینده امید دارد نظارت دقیقی بر انتخاب داوران و عملکرد آنها صورت بگیرد.»
استقلالی‌ها با استناد به همین چند جمله انتهایی بیانیه تراکتورسازی، هشدار داده‌اند که ممکن است بازی هفته آینده این 2تیم تحت‌الشعاع این بیانیه و اعتراض قرار بگیرد. همین نگرانی را در بیانیه‌ای که دیروز باشگاه فولاد خوزستان نوشته هم می‌شود دید. به‌نظر می‌رسد آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهند حق‌شان خورده نشود، حتی بعد از پیروزی هم باید ادای طلبکارها را دربیاورند.
به‌نظر می‌رسد تا اندازه‌ای کار از دست مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در رفته است. بسیاری از تیم‌ها معترضند؛ به داوری، به کمیته انضباطی، به برنامه مسابقات و به کیفیت میزبانی حریف.
درست یا غلط اغلب آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بیانیه بنویسند و اعتراض کنند، احتمالا حق‌شان کمتر پایمال می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید