• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47458
+
-

صدر رفت

مرور همه ماجراهای عجیب جدال پرسپولیس و فولاد در اهواز

صدر رفت

چند روز بعد از شکست دادن پدیده و بازگشت به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها در اهواز ناچار به ترک این خانه شدند و صدر را به سپاهان تحویل دادند. تیم برانکو که در 16هفته گذشته هرگز طعم شکست را نچشیده بود، بالاخره در هفته هفدهم تسلیم فولاد شد و در مقابل حریفی شکست خورد که در نیم‌فصل اول به‌سادگی شکستش داده بود. نمایش قرمزها در ورزشگاه غدیر اهواز، دور از انتظار به‌نظر می‌رسید. آنها آرامش و تمرکز همیشگی‌شان را نداشتند و نتوانستند در لحظه‌های خاص مسابقه، به حریف ضربه بزنند. پرسپولیس درون زمین، آشفته نشان می‌داد و کارگردان این آشفتگی، عوامل برگزاری مسابقه بودند. پیش از شروع بازی، اوضاع ابدا برای تیم پروفسور عادی نبود. آنها در حالی به استادیوم رسیدند که زمزمه‌هایی مبنی بر لغو بازی به گوش می‌رسید. قطع‌شدن برق استادیوم، بهانه‌ای بود که اجازه نمی‌داد ستاره‌های پرسپولیس از اتوبوس پیاده شوند و خودشان را به زمین برسانند. این وضعیت برای دقایقی نسبتا طولانی ادامه پیدا کرد. در این لحظات، حتی هوادارها نیز اجازه ورود به استادیوم را نداشتند و شایعه لغو مسابقه به دلایل امنیتی دهان به دهان می‌چرخید. جالب اینکه در اردوی فولادِ میزبان، هرگز چنین وضعیتی وجود نداشت و مدیر رسانه‌ای این باشگاه خیلی زود تأکید کرد که این مسابقه قطعا برگزار خواهد شد.
پرسپولیسی‌ها پس از قدم گذاشتن در استادیوم غدیر، اجازه رفتن به رختکن نداشتند و برای دقایقی روی نیمکت حضور پیدا کردند. چهره خشمگین و ناراحت ستاره‌های این تیم، نشان می‌داد که سناریویی غیرفوتبالی در حال اجرا شدن در اهواز است. حتی بعد از ورود این مهره‌ها به رختکن نیز، برق‌ها همچنان خاموش بودند و پرسپولیسی‌ها ناچار شدند در تاریکی محض لباس عوض کنند و به توصیه‌های آخر برانکو گوش بدهند. نتیجه این وضعیت عجیب و غریب، خیلی زود در زمین مسابقه عیان شد. تنها2 دقیقه بعد از شروع بازی، فولادی‌ها با عبور از خط دفاعی پرسپولیس به گل رسیدند اما داور این گل را آفساید اعلام کرد. غیبت شجاع خلیل‌زاده، ضربه بزرگی برای تیم مهمان به شمار می‌رفت و به‌نظر می‌رسد محمد نادری، هنوز آمادگی لازم را برای حضور در یک مسابقه بزرگ به‌عنوان زوج سیدجلال حسینی ندارد. فولاد در ادامه چند موقعیت دیگر نیز خلق کرد و کاملا به بازی مسلط شد و با ضربه زبیدی، به گل دست پیدا کرد اما سرنوشت نیمه اول، در نهایت تحت‌تأثیر سوت‌های رضا کرمانشاهی قرار گرفت. داور فربه فوتبال ایران، با 2 تصمیم بحث‌برانگیز پرسپولیسی‌ها را به‌شدت عصبانی کرد. اواخر نیمه اول او درحالی‌که ظاهرا قصد اخراج مهره فولاد از زمین را داشت، با اصرار هم‌تیمی این بازیکن از نشان دادن کارت زرد دوم به او منصرف شد. کمی بعد نیز او در وقت‌های تلف‌شده یک پنالتی جنجالی برای تیم میزبان گرفت. به‌هم‌ریخته‌ترین ستاره پرسپولیس در این جدال، علیرضا بیرانوند بود؛ بازیکنی که چندبار نیز با عوامل انتظامی برگزاری بازی و نمایندگان سازمان لیگ درگیری لفظی پیدا کرده بود. بیرو روی گل اول فولاد کاملا مقصر بود و در پایان نیمه اول نیز با اعتراض شدید به داور، از او اخطار 
گرفت.
پرسپولیس در نیمه دوم، فشار بسیار زیادی به دروازه فولاد وارد کرد اما موقعیت‌ها را پشت سر هم از دست داد. نوراللهی، کمال و سروش رفیعی، بهترین بخت‌ها را خراب کردند تا شانس بازگشت به مسابقه از دست برود. این تیم سرانجام در آخرین دقایق بازی با ضربه سر کامیابی‌نیا به گل رسید اما برای فرار از شکست، دیگر کمی دیر شده بود. اضافه‌شدن مهره‌های جدید به پرسپولیس، شاید گزینه‌های متفاوت‌تری در اختیار برانکو قرار بدهد اما الزاما نمی‌تواند یک راهکار سرعتی برای پیشرفت باشد. این مهره‌ها برای هماهنگ‌شدن با تیم‌شان، به زمان نیاز دارند. پرسپولیس با این نفرات تازه‌وارد، دیگر آن تیم هماهنگ گذشته نیست و کار سختی پیش رو دارد تا به اوج هماهنگی برسد. حتی با وجود این شکست، پرسپولیس هنوز بخش مهمی از کورس قهرمانی است. آنها آخر هفته در نبرد خانگی با استقلال خوزستان، می‌توانند برای پس گرفتن صدر جدول تلاش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :