• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47457
+
-

صدای غلامرضا محمدی درآمد

صدای غلامرضا محمدی درآمد

مسابقات جام تختی کشتی آزاد در حالی در کرمانشاه به پایان رسید که غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به عملکرد کشتی‌گیران داخلی واکنش نشان داد و در اینستاگرام خود اعلام کرد طی چند روز آینده صراحتا راجع به مسائل فنی حال حاضر کشتی ایران با مردم صحبت خواهد کرد. مدال طلای 3 وزن اول در مسابقات جام تختی به کشتی‌گیران خارجی رسید و این مسئله در حالی رخ داد که کشتی‌گیران ایران از رسیدن به فینال هم بازماندند.

  خارجی‌های نیم‌بند
سی‌ونهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی با قهرمانی ایران در کرمانشاه به پایان رسید و تیم‌های آذربایجان و قرقیزستان به‌ترتیب دوم و سوم شدند. 9 تیم خارجی در این رقابت شرکت کرده بودند که تیم جمهوری آذربایجان را با نفراتی که در ترکیب خود داشت، باید قوی‌ترین تیم خارجی این مسابقات دانست. جبرئیل حسن‌اف و نورماگمد گادجیف سرشناس‌ترین کشتی‌گیران تیم آذربایجان بودند که هر دو موفق به کسب مدال نقره شدند. حسن‌اف دارنده مدال المپیک و جهان در فینال مسابقات در مقابل بهمن تیموری شکست خورد. همچنین نورماگمدگادجیف در وزن 97کیلوگرم در مقابل علیرضا گودرزی به‌دلیل مصدومیت در رقابت فینال حاضر نشد و به مدال نقره دست یافت. بهمن تیموری را می‌توان بهترین کشتی‌گیر ایرانی این رقابت‌ها نامید که توانست مدال طلا را به‌دست آورد. تیموری در وزن 79کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد که این وزن المپیکی نیست و تیموری برای اینکه بتواند در المپیک به میدان برود، باید یا به یک وزن پایین‌تر(74کیلوگرم) برود یا اینکه در یک وزن بالاتر (86کیلوگرم) کشتی بگیرد که در هردو صورت کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.

  سبک‌وزن‌های بی‌رمق 
در سبک‌وزن هم شرایط به هیچ‌وجه برای آزادکاران ایران خوب نبود. در اوزان 57، 61 و 65کیلوگرم هیچ کشتی‌گیر ایرانی موفق به حضور در فینال مسابقات نشد. اوزان 57 و 65کیلوگرم المپیکی هستند و شاید عدم‌رضایت سرمربی تیم ملی بیشتر به همین دلیل است. واقعیت این است که کشتی‌گیران ایرانی علی‌رغم عدم‌حضور کشتی‌گیران خارجی درجه یک، بازهم از رسیدن به فینال مسابقات بازماندند تا زنگ خطر بار دیگر برای کشتی ایران به صدا درآید. در وزن 74کیلوگرم هم فینال بین رضا افضلی و حاجی مراد گادجیف از جمهوری آذربایجان برگزار شد و افضلی در نهایت با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد. تمامی این اتفاقات سبب شد تا غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصمیم بگیرد شرایط کشتی ایران را با مردم در میان بگذارد. مسابقات المپیک توکیو حدودا 16‌ماه دیگر برگزار خواهد شد که پیش ازآن، آزادکاران باید در مسابقات جهانی قزاقستان سهمیه حضور در المپیک را به‌دست آورند. محمدی درباره شرایط جام تختی و اینکه گویا از شرایط رضایت ندارد، گفت: «‌حدود 2ماه است که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته‌ایم و در این مدت نمی‌توان معجزه کرد. واقعیت‌ها و داشته‌های ما در جام تختی مشخص شد، هم‌اکنون در حال بررسی نتایج هستیم و اگر اجازه دهید طی چند روز آینده مفصل درباره خیلی از مسائل صحبت خواهم کرد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید