• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47287
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0rpK
+
-

رایزنی فرستادگان سازمان ملل و سوریه در تهران

روحانی هفته آینده برای مذاکره درباره سوریه به روسیه می‌رود

گزارش
رایزنی فرستادگان سازمان ملل و سوریه در تهران


تهران این روزها کانون رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره سوریه است، روز گذشته نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل درباره سوریه به تهران آمد تا با مقامات ایرانی درباره تحولات سوریه رایزنی کند، همزمان ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در حال مذاکره با مقامات ارشد کشورمان بود.

ولید المعلم معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه که به تهران سفر کرده است بعدازظهر دیروز با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درخصوص روابط دو جانبه و آخرین تحولات سیاسی بحران سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار آمادگی شرکت‌های ایرانی را برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی اعلام کرد.

نشست آتی سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی از دیگر محورهای گفت‌وگوی 2وزیر بود. بنا بر اعلام مقامات کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ۲۵بهمن در شهر سوچی واقع در جنوب غرب این کشور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.  روز گذشته گیر پترسن، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هم که بعد از استعفای استفان دیمیستورا به این عنوان منصوب شده وارد تهران شد تا با مقامات ایرانی رایزنی کند. او با حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و ظریف رایزنی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید