• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47284
+
-

جدال اروپا و چین در میدان چیپ‌ها

آنگلا مرکل برای استفاده از تجهیزات 5G هواوی در اروپا شرط تضمین امنیت گذاشته است

جدال اروپا و چین در میدان چیپ‌ها

کمیسیون اروپا در حال بررسی قانونی برای ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هواوی به‌منظور برقراری و راه‌اندازی شبکه 5G در کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.
هواوی که بزرگ‌ترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ‌ و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به‌شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته ‌و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی ‌کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت‌تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که کشورش نقش کلیدی در اتحادیه اروپا دارد، در تازه‌ترین واکنش‌ها به این ماجرا اعلام کرده که تحت شرایط خاصی هواوی می‌تواند به فعالیت زیر‌ساخت شبکه 5G آلمان ادامه دهد.
مرکل که برای دیدار با مقامات ژاپنی به این کشور سفر کرده، با اشاره به دغدغه‌های امنیتی در مورد احتمال جاسوسی هواوی، خواستار ارائه تضمین‌هایی از سوی این شرکت شده است. به‌گفته او، این تضمین‌ها باید پایبندی غول فناوری چین به معیارهای حریم شخصی و عدم‌جاسوسی را ثابت کنند. به‌گزارش رویترز، ‌این ماجرا آنقدر جدی است که دویچه‌تلکام، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی اروپا تأکید کرده درصورتی‌که ناچار به کنار گذاشتن محصولات هواوی از تجهیزاتش شود، ارائه خدمات جدید برای 2 تا 3سال به تعویق خواهد افتاد.چینی‌ها بازار تجهیزات شبکه و مخابراتی یا حوزه مشهور به های‌تک را قبضه کرده‌اند. شرکت‌های چینی حالا بزرگ‌ترین فروشنده تجهیزات شبکه و همچنین سخت‌افزارهای مورد نیاز اپراتورهای موبایل و شرکت‌های اینترنتی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید