• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46841
+
-

انقلاب‌ما، الگویی تجربه‌نشده در جهان بود

شهردار تهران: کشور با رهنمودهای مقام معظم رهبری از بحران‌های پیش رو عبور خواهد کرد

آیین
انقلاب‌ما، الگویی تجربه‌نشده در جهان بود


محمد سرابی/ خبر‌نگار
همزمان با نخستین روز‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهردار تهران که در نخستین جلسه از «سلسله برنامه‌های چهلمین فجر انقلاب» که در مسجد نارمک برگزار شد، حضور پیدا کرده بود، ابراز امیدواری کرد تا زیر سایه رهبری و استفاده از تجربیات دوران دفاع‌مقدس، کشور از بحران‌های پیش رو عبور کند.

به گزارش همشهری، «پیروز حناچی» در این برنامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و معمولا در ادبیات و فرهنگ ما عدد 40نماد بلوغ و نهایت رشد است. وی افزود: انقلاب تا به امروز سال‌های سختی را پشت سر گذاشته و از همان ابتدا معلوم بود که دشمنان بسیاری خواهد داشت، چرا که بسیاری از معادلات منطقه‌ای و حتی روابط بین قدرت‌ها را دستخوش تغییر کرد. انقلاب ما الگویی بود که در هیچ نقطه‌ای از دنیا تجربه نشده بود و طبیعی بود که برخی آن را نپسندند و تلاش کنند که شرایط را به قبل از انقلاب برگردانند و اگر رهبر انقلاب نبود در همان روزهای اول این اتفاق می‌افتاد.

او بیان کرد: افرادی که در آن روزها حضور داشتند، به یاد دارند که 21بهمن 57امام (ره) دستور دادند که همه به خیابان بیایند و این اقدام جلوی سرکوب شدید مردم که رژیم در تدارک آن بود را گرفت. امام (ره) با این شیوه پس از پیروزی انقلاب هم توانست بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. انسجام کشور که قبل از دوران جنگ به هم ریخته بود با رهبری امام (ره) نظام یافت و جنگ که بزرگ‌ترین تهدید بود با رهبری ایشان به فرصتی بزرگ برای تربیت نیروهای انقلاب مبدل شد و انسجام و اعتماد به نفس ملی ایجاد شد. اینکه امروز در منطقه توانسته‌ایم دشمنان را شکست دهیم و در مقابل تهدیدها بایستیم ریشه در جنگ و دوران دفاع‌مقدس دارد.

بخش دیگری از صحبت‌های شهردار به اتفاقات دوران جنگ تحمیلی اختصاص داشت. حناچی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی شاهد حضور همه اقشار جامعه در جبهه‌ها بودیم و سابقه شهدا این را نشان می‌دهد، گفت: بنده در آن زمان در بخش مهندسی بودم و به همراه سایر مهندسان اقداماتی انجام دادیم که قبلا فکرش را هم نمی‌توانستیم بکنیم. شبکه بیمارستانی عظیمی ساختیم که از شهادت بسیاری از رزمندگان مجروح و زخمی جلوگیری کرد یا روی وحشی‌ترین رودخانه‌ها پل‌هایی ساختیم که غربی‌ها تصورش را هم نمی‌کردند.

تمامی اینها در سایه ابتکار عمل و اعتماد به نفسی که دانشجویان مهندسی به‌دست آورده بودند، اتفاق افتاد. او افزود: امیدوارم امروز هم که شرایط کشور شبه جنگی است و خصومت دشمنان علیه ما به اوج خود رسیده، با استفاده از تجربیات آن دوره بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. دشمنان می‌خواهند ما را به زانو در بیاورند و اگر در دوران جنگ، رهبری حضرت امام(ره) توانست جنگ را به عنصری برای انسجام ملی تبدیل کند، امروز هم رهنمودهای مقام معظم رهبری ما را از گردنه‌ها عبور خواهد داد و خواب دشمنان را باطل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید