• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46794
+
-

زنگ افتتاح طرح‌های عمرانی در زنجان

فرماندار زنجان: 267 پروژه با اعتبار 147 میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح خواهد شد

دراستان
زنگ افتتاح طرح‌های عمرانی در زنجان

زهرا هادیلو|  زنجان - خبرنگار:


ستاد دهه فجر از روزهای گذشته در همه استان‌ها تشکیل شده است تا مراسم و برنامه‌های سالگرد این انقلاب بزرگ را به بهترین شکل برگزار کند. در استان زنجان نیز این ستاد تشکیل شده و طرح‌های متعددی افتتاح  می‌شود و همچنین کلنگ‌های زیادی به دست مدیران و مسئولان استانی به زمین زده خواهد شد.


زنجان

طبق گفته فرماندار زنجان در 40 سالگی انقلاب اسلامی 267 پروژه افتتاح خواهد شد. رضاعسگری با اعلام این که برای این پروژه‌ها 147 میلیارد تومان هزینه شده است، می‌افزاید: مجتمع آبرسانی معجزات با 16 میلیارد و 400 میلیون تومان و آبرسانی به روستاهای حاشیه زنجان با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان از جمله طرح‌هایی هستند که به دست استاندار افتتاح می‌شوند.وی ادامه می‌دهد: کارخانه پدیده شیمی غرب با اعتبار 59 میلیارد و 600 میلیون تومان و اشتغالزایی 55 نفر و همچنین کارخانه آرمین الکترونیک پارس با اعتبار 220 میلیارد تومان و اشتغالزایی 75 نفر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر هستند.
عسگری در ادامه از بهره‌برداری کارخانه پوشاک نانو مهیار با اعتبار 14 میلیارد تومان خبر می‌دهد و می‌افزاید: این کارخانه ظرفیت اشتغالزایی 35 نفر را دارد.


 ابهر

فرمانداری ابهر نیز این روزها مشغول آماده‌سازی برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر است. به گفته فرماندار ابهر 83 پروژه با اعتبار 215 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.علی حیدری می‌افزاید: 12 پروژه از منابع استانی، 5 پروژه از محل تسهیلات استانی و 66 پروژه نیز از منابع دیگر تامین اعتبار شده‌اند. تعداد قابل توجهی از طرح‌های مذکور در مناطق روستایی به اجرا در می‌آید که از جمله آنها افتتاح 3 پروژه آبرسانی در روستاهای مهستان، سرو جهان و داش بلاغ است که مجموعا با اعتبار یک میلیاردو 700 تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: سالن همایش شهرداری ابهر با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان و تقاطع ورودی شهر هیدج با 2 اعتبار 2 میلیاردی تومانی و مدرسه خیرساز عمیدآباد که برای ساخت آن 500 میلیون تومان صرف شده است در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.


 خدابنده

فرماندار خدابنده نیز در پاسخ به این سوال که چه طرح‌هایی در دهه فجر 97 به بهره‌برداری می‌رسند، می‌گوید: در این دهه 206 طرح بزرگ و کوچک با اعتبار 123 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.
حمید میرزایی می‌افزاید: طرح گازرسانی به 18 روستا در خدابنده افتتاح خواهد شد که برای آن 4 میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین روکش آسفالت با اعتبار 13.5 میلیارد تومان و 19 طرح شبکه بهداشت و خانه بهداشت با اعتبار 3.5 میلیارد تومان تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


 ماهنشان

در شهرستان ماهنشان نیز طرح‌های متعددی به ثمر خواهد رسید. به گفته فرماندار این شهرستان، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 141 پروژه افتتاح و 6 طرح دیگر کلنگ‌زنی خواهند شد.
مجتبی نوری می‌افزاید: برای طرح‌های مذکور 32 میلیاردو 856 میلیون و 200 هزار تومان هزینه شده است. مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر مرکز خدمات جامع سلامت در سهند علیا، پایگاه سلامت شهری، خانه بهداشت علم کندی و تامین آب شرب روستایی آق کند و وهران است.

 نوری با اعلام این‌که 6 پروژه نیز در این روزها کلنگ‌زنی خواهد شد، توضیح می‌دهد: این 6 طرح مربوط به احداث 6 مدرسه در بخش‌های مختلف ماهنشان است. این پروژه‌ها به پیمانکار سپرده خواهند شد و امیدواریم که تا سال آینده شاهد بهره‌برداری آنها باشیم.وی از افتتاح تصفیه‌خانه در دندی با اعتبار 15 میلیون و 249 هزار تومان خبر می‌دهد و می‌گوید: راهدارخانه پری، 3 مزرعه زعفران، 4 مزرعه گل محمدی، 28 طرح دامداری و یک طرح ماهیان سردآبی از جمله پروژه‌هایی است که در بهمن 97 شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.


 سلطانیه

در شهرستان سلطانیه قرار است ۶۱ پروژه افتتاح شود. به گفته فرماندار این شهرستان ۲۴پروژه در حوزه عمرانی، ۲۴ طرح در بخش کشاورزی و در قسمت‌های خدماتی و صنعتی به ترتیب ۱۷ و یک پروژه افتتاح می‌شود.حسین رحمانی با بیان این‌که برای این طرح‌ها ۷۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه می‌دهد: افتتاح کارخانه تولید سیگار فیلتردار با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی، کلنگ‌زنی مجتمع اقامتی گردشگری با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، طرح آبیاری تحت فشار با هزینه ۸ میلیارد تومان و زیرسازی و روکش آسفالت با اعتبار ۸۸۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.


ایجرود

فرماندار ایجرود با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح یا کلنگ‌زنی این شهرستان اظهار می‌کند: ۷۶ طرح با مجموع اعتبار بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

توحید سلیمی می‌افزاید: بهره‌برداری از چندین طرح بهسازی و آسفالت معابر روستاها، افتتاح مدرسه خیرساز احمد کندی، بهره‌برداری از چندین طرح گازرسانی و آبرسانی به روستاها از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.وی با تشریح برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده نیز می‌گوید: برای گرامیداشت این ایام بیش از 202 برنامه مختلف تدارک دیده شده است.


طارم

سرپرست فرمانداری طارم در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در این شهرستان می‌گوید: ۱۵۳ طرح اشتغال‌هایی پایدار روستایی با اعتبار ۱۹ ‌ونیم میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای ۴۱۴ نفر افتتاح خواهد شد.
ستاره صفری ادامه می‌دهد: ۸۱ طرح نیز از محل اعتبارات دولتی، دهیاری‌ها و همیاری مردمی در دهه فجر با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به برنامه‌های کلنگ زنی در این دهه اشاره می‌کند و می‌گوید: احداث و بهیاری راه‌های روستایی طارم با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان در ۵ فاز، بهسازی سه راهی شیت تا چورزق با اعتبار ۵ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهند شد.صفری از افتتاح طرح اصلاح شبکه برف طارم با ۲/۳ میلیارد تومان خبر می‌دهد و می‌افزاید: تامین و توزیع آب شرب روستاهای شهرستان با اعتبار ۳ میلیارد تومان از برنامه‌های دیگر ما در فجر سالجاری است.


دومین سینمای زنجان افتتاح شد 

نخستین سینمای بخش خصوصی و دومین سینمای زنجان همزمان با افتتاحیه اکران جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد.
به گزارش همشهری، در این مراسم که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون استاندار زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل امور استان‌های نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور، شهردار زنجان، اعضای شورای شهر و... همراه بود، سینما «روشا» نخستین سینمای بخش خصوصی با ظرفیت 250 نفر کار خود را آغاز کرد.عابدین موسوی مدیرعامل سینما روشا در این مراسم اظهار کرد: مجتمع فرهنگی سینمایی روشا با دارا بودن فضای گالری و پارکینگ زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.شهردار زنجان نیز با اشاره به موضوع همیاری در چنین رخدادهای فرهنگی گفت: شهرداری زنجان همواره همراه و یاور سرمایه‌گذارانی که در حوزه فرهنگی ورود جدی داشته‌اند، بوده است.

مسیح‌الله معصومی با تأکید بر اینکه بدون توجه به مقوله فرهنگ، نمی‌توان به توسعه پایدار دست یافت، ادامه داد: وجود فضاهای فرهنگی با شکل‌گیری فرهنگ در جامعه ارتباط مستقیم دارد، این بدان معنی است که اگر بتوانیم فضاهای فرهنگی بیشتری را در شهر ایجاد کنیم، به همان میزان نیز مردم در شکل‌گیری فرهنگ نقش تاثیرگزار خود را ایفا خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به افزایش چنین ظرفیت‌هایی در استان نیاز داریم، بنابراین تاسیس دومین سینمای زنجان و اولین سینمای بخش خصوصی را در این شهر به فال نیک گرفته و امیدواریم این راه تداوم داشته باشد.فاطمه کرباسی با بیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فجر در خارج از پایتخت می‌تواند فرصت مغتنمی برای برخورداری سایر علاقه‌مندان به هنر هفتم از این فرصت ارزشمند باشد، ادامه داد:امروز با توجه به اینکه خانواده‌ها خواسته یا ناخواسته از هم دور شده‌اند، نیازمند تاسیس سینماهای متعدد برای دور هم جمع کردن خانواده‌ها هستیم.


افتتاح و کلنگ‌زنی 30 پروژه در شهرداری‌های استان 

معاون عمرانی استاندار زنجان از افتتاح و کلنگ‌زنی 30 پروژه در حوزه شهرداری‌ها همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین 390 پروژه نیز در حوزه دهیاری‌ها افتتاح خواهد شد.مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از مجموع 30 پروژه مربوط به حوزه شهرداری‌ها 10 مورد کلنگ‌زنی است و 20 پروژه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.وی با بیان این‌که در حوزه دهیاری‌ها نیز بیش از 390 پروژه در استان زنجان افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه‌ها با رقم 25 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید