• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46711
+
-

بامداد آشفته سارقان مسلح

سارقی که 3 ماه پیش با کمک همدستانش و با شلیک گلوله از بیمارستان امام‌خمینیره فرار کرده بود، صبح دیروز دستگیر شد


3 ماه پس از فرار هالیوودی سارق مسلح از بیمارستان امام‌خمینی تهران، کارآگاهان پلیس آگاهی در عملیاتی ضربتی که با تیراندازی همراه بود، موفق شدند دزد فراری و 10 همدست او را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

به گزارش همشهری، از نخستین ساعات بامداد دیروز، تیم‌های ضربتی پلیس آگاهی تهران به‌صورت نامحسوس خانه‌ای ویلایی را در هشتگرد  کرج محاصره کردند. این خانه، مخفیگاه یک باند مخوف بود که از مدت‌ها قبل دست به سرقت مسلحانه می‌زدند و حدود 3 ماه قبل، حمله مسلحانه آنها به بیمارستانی در پایتخت برای فراری دادن یکی از اعضای باند، جنجال زیادی در شهر به‌راه انداخت.

ماجرا از این قرار بود که صبح 9 آبان‌ماه، یکی از مأموران بدرقه سازمان زندان‌ها، بیماری را دستبند به‌دست وارد محوطه بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرد. مرد بیمار از زندانیانی بود که به جرم سرقت‌ به حبس محکوم شده و در زندان به‌سر می‌برد اما از چند روز قبل مدعی بود که به یک بیماری ناشناخته مبتلا شده و حالا برای معاینه به بیمارستان منتقل شده بود.

قرار بود این بیمار برای انجام مشاوره پیش از جراحی نزد یکی از پزشکان بیمارستان منتقل شود و مأمور جوان، مرد زندانی را از حیاط عبور داد و او را وارد ساختمان اورژانس کرد، اما درست در همان لحظه 3 مرد مسلح وارد اورژانس شدند و با تهدید مأمور بدرقه، او را وادار کردند که مرد زندانی را رها کند. آنها درحالی‌که به تهدیدهایشان ادامه می‌دادند، زندانی را از ساختمان خارج کردند و زمانی که به حیاط بیمارستان رسیدند با شلیک 4تیر هوایی راه را برای فرار باز کردند و با کمک همدستان دیگرشان که با ماشین روشن مقابل در بیمارستان منتظر بودند، این زندانی را فراری دادند.

به‌دنبال این فرار هالیوودی، تحقیقات پلیس برای دستگیری زندانی فراری و همدستانش شروع شد.

کارآگاهان با بررسی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته و بررسی پرونده زندانی فراری به اطلاعات مهمی درباره او و همدستانش رسیدند؛ اطلاعاتی که نشان می‌داد آنها اعضای یک باند هستند و ماجرای بیماری مرد زندانی یک نقشه بوده که او و همدستانش در بیرون از زندان برای فراری دادن او طراحی کرده بودند. با بررسی‌های تخصصی، کارآگاهان موفق شدند همدستان زندانی فراری را یکی پس از دیگری شناسایی کنند و در ادامه معلوم شد که زندانی فراری و اعضای باندش در خانه‌ای در هشتگرد مخفی شده‌اند.

با این اطلاعات، خانه مورد نظر شناسایی شد و تیم‌های عملیاتی بامداد دیروز راهی آنجا شده و این خانه را محاصره کردند. ساعت 4 بامداد، عملیات کارآگاهان برای دستگیری اعضای این باند شروع شد و تیم‌های ضربت وارد خانه شده و توانستند 11عضو باند سارقان مسلح را که یکی از آنها همان زندانی فراری بود، دستگیر کنند. در جریان این عملیات، یکی از سارقان قصد فرار داشت که با اصابت گلوله پلیس به پایش زمینگیر و دستگیر شد.

با دستگیری سارقان، قاضی علی‌وسیله ایردموسی، بازپرس شعبه 5دادسرای ویژه سرقت دستور تحقیق از آنها را صادر کرد. در بررسی‌ها معلوم شد که تخصص اعضای این باند سرقت از منازل بوده است. آنها در شهرهای مختلف ازجمله تهران، کرج، اصفهان و... به سراغ خانه‌هایی می‌رفتند که صاحبخانه در آن حضور نداشت و از طریق بالکن یا تخریب قفل وارد خانه شده و لوازم باارزش را سرقت می‌کردند.

3نفر از اعضای این باند برادر بودند که مدتی قبل یکی از آنها دستگیر شد و به زندان افتاد و برای همین 2برادر دیگرش نقشه کشیدند هر طوری شده او را فراری دهند. آنها برای این‌کار از برادر زندانی‌شان خواستند خودش را به مریضی بزند و به این ترتیب وقتی او به بیمارستان منتقل شده بود، 2برادر وی و بقیه همدستان‌شان با اسلحه وارد آنجا شده و او را فراری دادند. در ادامه معلوم شد که سارقان با تهیه خانه‌ای ویلایی در هشتگرد کرج از آنجا برای طراحی نقشه‌های سرقت استفاده می‌کردند.

مأموران پلیس صبح دیروز، در این خانه علاوه بر 6مرد، 5زن را نیز دستگیر کردند که هم‌اکنون تحقیقات درخصوص مشخص شدن نقش آنها در این باند ادامه دارد. بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که اعضای این باند پیش از این نیز مورد ظن مأموران کلانتری گاندی تهران قرار گرفته بودند اما با تیراندازی به سوی مأموران موفق به فرار شده بودند که خوشبختانه در آن حادثه به مأموران آسیبی نرسید. درمخفیگاه این باند کلت کمری و فشنگ جنگی نیز کشف شده و درحالی‌که متهمان به سرقت از دست‌کم 30خانه اعتراف کرده‌اند، تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید