• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46414
+
-

کافه مجلس

  زمان رأی اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت
سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت روز گذشته به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه به مجلس معرفی شد. بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس به ایسنا گفت که جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت احتمالا سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود. حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق این وزارتخانه اخیرا در واکنش به برخی مشکلات مالی این وزارتخانه استعفا کرده بود. او در آخرین جلسه معاونین علت اصلی استعفای خود را تأخیر در پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت اعلام کرده و گفته بود چرا باید پاداش بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش به موقع پرداخت شود ولی برای وزارت بهداشت پرداخت نشود. محدودیت‌های اعتبار بودجه طرح سلامت یکی دیگر از علت‌های استعفای قاضی‌زاده هاشمی بود.

  پیگیری ادعای توصیه‌نامه 8هزار نفر برای اشتغال
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به ادعای اخیر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم مبنی بر اشتغال 8هزار کارگر در ایران خودرو با توصیه نمایندگان مجلس، گفت: اگر در این مورد خلاف صورت گرفته باید برخورد شود اما نباید پیگیری آن از طریق تریبون‌های عمومی باشد. رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در ادامه با بیان اینکه مشکل مملکت ما این است که به جای پیگیری مسائل از طریق مراجع ذیربط، آنها را به طرق دیگر مثل رسانه‌ها اعلام می‌کنیم، عنوان کرد: در نتیجه این ادعاها که ممکن است مقداری از آن حق و مقداری ناحق باشد بر جامعه تأثیر می‌گذارد.

  یاریگر مردم یا تحریم 
سلام امینی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌هایی همچون سایپا و ایران‌خودرو که در 40سال گذشته صدها هزار میلیارد تومان از بیت‌المال را به‌خود اختصاص داده بودند و باید در ایام سخت یاریگر مردم باشند، قبل از شروع تحریم‌ها با افزایش قیمت محصولات خود به تورم زودهنگام دامن زدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید