• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46392
+
-

پرش پلنگ سیاه برای اسکار 2019

فیلم‌های «رما» و «سوگلی» غایبان بزرگ مراسم جوایز انجمن بازیگران آمریکا بودند

سینما
پرش پلنگ سیاه برای اسکار 2019

آرش نهاوندی/مترجم

فــیــلـم «پلـنـگ ســیـاه» به‌عنوان بهترین فیلم جوایز انجمن بازیگران «گیلد» انتخاب شد. مراسم جوایز گیلد ازجمله قابل اعتنا‌ترین مراسم سینمایی است که به‌مدت کوتاهی پیش از مراسم آکادمی اسکار، برگزار می‌شود. از آن جایی که مراسم جوایز انجمن بازیگران، پیش‌درآمد مهمی برای اسکار محسوب می‌شود، می‌توان با استناد به برندگان جوایز در این مراسم، یک ارزیابی احتمالی و شاید برآوردی نزدیک به یقین درباره نتایج مراسم اسکار به دست آورد. در بیست و پنجمین دوره برگزاری مراسم جوایز انجمن بازیگران «گیلد» که در شهر لس‌آنجلس و با مجری‌گری مگان مولالی، بازیگر سریال کمدی «ویل و گریس» برگزار شد، فیلم ابرقهرمانی«پلنگ سیاه» به کارگردانی ریان گوگلر و نویسندگی استن لی که به‌تازگی در سال2018 در گذشته است، توانست در رقابت با فیلم‌های مطرح دیگری نظیر «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «راپسودی بوهمی»، «ثروتمندان دیوانه آسیایی» و «کوکلوس کلان سیاه‌پوست» جایزه بهترین فیلم را از نظر بازی درخشان بازیگران خود کسب کند. این فیلم همچنین به‌دلیل عملکرد عالی بدلکاران خود جایزه بهترین بدلکاری را در مراسم جوایز انجمن بازیگران «گیلد» دریافت کرد. جایزه بهترین بازیگر زن نیز در این مراسم به «گلن گولز» به‌خاطر ایفای نقش در فیلم همسر و بهترین بازیگر مرد به «رمی مالک» به‌دلیل بازی در نقش «فردی مرکوری» خواننده گروه «کوئین» در فیلم «راپسودی بوهمی» اهدا شد. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز به‌دلیل ایفای نقش در فیلم پسا آخرالزمانی و ترسناک «یک مکان ساکت» به امیلی بلانت، در رقابت با بازیگرانی نظیر «اما استون»، «راشل ویز»، «ای می‌آدامز» و «ماگوت رابی» اهدا شد. فیلم «یک مکان ساکت» توسط جان کرانسیسکی، همسر امیلی بلانت به نگارش درآمده و کارگردانی شده است؛ به همین دلیل امیلی بلانت در زمان دریافت جایزه از همسرش به‌خاطر ساخت این فیلم تشکر کرد. «ماهر شالا علی» نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را به‌دلیل ایفای نقش در فیلم «کتاب سبز» از آن خود کرد.

حذف «رما» و «سوگلی» 
فیلم «رما» به کارگردانی «آلفونسو کوارون» که در 10رشته از سوی آکادمی اسکار برای دریافت جایزه نامزد شده است، از سوی برگزار‌کنندگان مراسم جایزه انجمن بازیگران «گیلد» در تمامی رشته‌های این مراسم حذف شده بود. فیلم سوگلی هم که برای دریافت جایزه در 10رشته اسکار 2019نامزد شده است، از سوی برگزار‌کنندگان جایزه انجمن بازیگران، تنها در رشته بهترین بازیگران زن نامزد شده بود. این در حالی است که مراسم جایزه انجمن بازیگران همواره به‌عنوان پیش‌درآمدی قابل اعتنا برای مراسم اسکار تلقی شده است و در اغلب سال‌ها برندگان جوایز بهترین فیلم و کارگردانی در مراسم اسکار، پیش‌تر نیز برنده جایزه انجمن بازیگران «گلید» شده بودند.

جوایز در بخش تلویزیونی 
 جیسون بیتمن به‌دلیل نقش‌آفرینی در سریال اوزارک جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش سریال‌های درام «گیلد» را از آن خود کرد.
 «ساندرا او» هم برای بازی در سریال «کشتن ایو» جایزه بهترین بازیگر زن را در بخش بهترین سریال‌های درام «گیلد» به‌خود اختصاص داد.
 «این ما هستیم» هم از سوی اعضای انجمن بازیگران «گیلد» به‌عنوان بهترین سریال درام تلویزیونی برگزیده شد.

منبع: گاردین
 

این خبر را به اشتراک بگذارید