• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 30 دی 1396
کد مطلب : 4635
+
-

مذاکرات فشرده گردشگری در مادرید و تهران

رئیس سازمان میراث فرهنگی از اسپانیایی‌ها برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ایران قول همکاری گرفت

گردشگری
مذاکرات فشرده گردشگری در مادرید و تهران

3روز مانده به برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در محل دائمی نمایشگاه‌ها، تلاش‌ها برای توسعه تعاملات گردشگری ایران با کشورهای اروپا ، آسیا و اقیانوسیه تشدید شده است.

 

علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به اسپانیا سفر کرد و در دیدار با «زوراب پلولیکاشویلی» دبیرکل جدید سازمان جهانی گردشگری بر آمادگی ایران برای حضور شرکت‌های فعال در بخش هتل‌سازی و هتلداری و خدمات گردشگری در ایران تأکید کرد.

 

مونسان به دبیرکل جدید سازمان جهانی جهانگردی گفته است که سازمان میراث فرهنگی ایران در حال تدوین یک برنامه راهبردی در زمینه توسعه گردشگری است و تصمیم دارد در یک دوره هشت‌ساله ظرفیت جذب گردشگر را از میزان سالانه 5میلیون نفر به 20میلیون نفر افزایش دهد.

 

او گفت: ایران انتظار دارد از همکاری و حمایت این سازمان در تشویق شرکت‌های فعال در حوزه‌های هتل‌سازی، هتلداری و گردشگری برای سرمایه‌گذاری و حضور فعالانه در بازار ایران برخوردار شود.

 

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، زوراب پلولیکاشویلی نیز بر علاقه‌مندی به حفظ ارتباطات خوب سازمان جهانی جهانگردی با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: 500شرکت فعال در بخش هتل‌سازی‌، هتلداری و مدیریت بخش گردشگری از برنامه‌های توسعه گردشگری و آموزش در ایران حمایت می‌کنند.

 

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی همچنین با اشاره به اجلاس فعالان گردشگری جهان که سال آینده با حمایت سازمان جهانی گردشگری در ایران برگزار می‌شود، افزود: این اجلاس فرصت خوبی برای معرفی توسعه بخش گردشگری ایران و پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به سرمایه‌گذاران خارجی و فعالان بخش گردشگری جهان است.

 

مونسان با «آلوارو نادال»، وزیر انرژی اسپانیا نیز دیدار کرد و گفت که ایران تصمیم دارد با جذب سرمایه‌گذاری خارجی زیرساخت‌های لازم برای افزایش تعداد گردشگران را به 4برابر در 8سال آینده برساند و این برنامه با برخورداری از مشوق‌های دولتی فرصت مغتنمی برای حضور شرکت‌های اسپانیایی در بازار ایران است.

 

نادال، وزیر انرژی اسپانیا نیز با اشاره به توانمندی‌ها و تجارب فراوان اسپانیا در زمینه احداث هتل، هتلداری و مدیریت گردشگری گفت که اسپانیا آماده همه نوع همکاری با ایران است.

 

«جوآن گاسپارت»، رئیس بخش گردشگری کنفدراسیون کارفرمایان اسپانیا در پاسخ به دعوت مونسان برای حضور شرکت‌های اسپانیایی در بازار گردشگری ایران گفت: شرکت‌های اسپانیایی آماده بررسی زمینه‌های حضور در طرح‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های صنعت گردشگری هستند.

 

 

 

 

مذاکره با چینی‌ها در تهران

 

چینی‌ها در تهران در نشست با فعالان صنعت گردشگری کشور زمینه همکاری‌های دوجانبه گردشگری بین تهران و پکن را بررسی کردند. احد محمدی، رئیس انجمن دوستی ایران و چین اعلام کرد که اکنون ارائه خدمات در مراکز خدماتی و پذیرایی کشور از سطح قابل‌قبول و معتبر بین‌المللی برخوردار نیست و برای پذیرایی از 20میلیون گردشگر در سال، به میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم. به گزارش ایرنا، فعالان گردشگری ایران در این نشست از اقامت گردشگران چینی در آپارتمان‌های تهران و دیگر شهرهای کشور گلایه کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید