• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 8 بهمن 1397
کد مطلب : 46227
+
-

چراغ سبز مادورو برای ملاقات با ترامپ

چراغ سبز مادورو برای ملاقات با ترامپ


نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است که ملاقات با دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش غیرممکن نیست. هفته گذشته، خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا، ریاست‌جمهوری مادورو را به چالش کشید و خود را رئیس‌جمهور مشروع این کشور خواند. بلافاصله، آمریکا و برخی هم‌پیمانانش گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت شناختند. اتحادیه اروپا هم، در بیانیه‌ای به ونزوئلا 8 روز فرصت داد تا یک انتخابات «معتبر» برگزار کند وگرنه گوایدو را به رسمیت خواهد شناخت. مادورو، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان ترک این اولتیماتوم را به‌شدت رد کرده با این حال گفته است که برای مذاکره آمادگی دارد. او مشخصا گفته است هرچند ملاقات با ترامپ غیرمحتمل است اما غیرممکن نیست.

بلوکه کردن 1.2میلیارد طلای ونزوئلا
در همین حال، انگلیس با درخواست مقامات دولت ونزوئلا برای خروج 1.2میلیارد طلای خود که در این کشور ذخیره شده مخالفت کرد. بلومبرگ به نقل از برخی منابع آگاه گفته است که بانک مرکزی انگلیس به درخواست مقامات ارشد آمریکا  با خروج ذخیره طلای ونزوئلا مخالفت کرده است. مقامات آمریکایی درخواست کرده‌اند که دسترسی دولت ونزوئلا به دارایی‌های خارج از این کشور قطع شود.

آمریکا می‌خواهد 8 میلیارد دلار دارایی‌های بانک مرکزی ونزوئلا را که در خارج از این کشور نگهداری می‌شود در اختیار گوایدو قرار دهد تا شانس موفقیت او را بالا ببرد. به‌جز 1.2میلیارد طلایی که در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شود، مشخص نیست دیگر منابع خارجی بانک مرکزی ونزوئلا در کدام کشور یا کشورها نگهداری می‌شود. با این حال گفته می‌شود اخیرا ترکیه به‌عنوان مقصد طلاهای تازه استخراج شده ونزوئلا انتخاب شده است. ترکیه درکنار روسیه و چین، ‌یکی از حامیان دولت مادورو است.

این خبر را به اشتراک بگذارید