• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 بهمن 1397
کد مطلب : 45850
+
-

ادامه اعتراض خریداران به‌خودروسازان

تجمعات اعتراضی مشتریان خودرو به بدقولی شرکت‌های خودروساز همچنان ادامه دارد. دیروز مشتریان ناراضی کرمان‌موتور در مقابل وزارت صنعت تجمع کردند
به‌گزارش همشهری، در رویدادی دیگر، نماینده ویژه مدیرعامل سایپا برای جلب رضایت مشتریان و گفت‌وگو با خریداران معترض در جمع آنها حاضر شد. خودروسازان در یک سال اخیر یک میلیون خودرو را پیش‌فروش کرده‌اند اما در عین حال آمارها نشان می‌دهد تیراژ تولید خودرو در 9‌ماه امسال 35درصد کاهش یافته که همین موضوع موجب شده رقم تعهدات معوق خودروسازان در تحویل به 300هزار دستگاه خودرو برسد حالا مشتریان معترض به بدقولی خودروسازان مدام تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند.
در تازه‌ترین رویداد دیروز(چهارشنبه) شماری از مشتریان کرمان‌موتور با تجمع در برابر ساختمان اصلی وزارت صنعت نسبت به تعهدات معوق در تحویل و افزایش قیمت برخی محصولات این شرکت اعتراض کردند. این معترضان که تعداد آنها 60نفر تخمین زده می‌شد، با در دست داشتن پارچه‌نوشته و دست‌نوشته‌های کاغذی اعتراض خود را به گران‌شدن 33میلیون تومانی برخی محصولات کرمان موتور در قراردادهای خرید قطعی اعلام کردند. دوشنبه هفته جاری رضا رحمانی، وزیر صنعت تأکید کرده بود خودروسازان موظفند به تعهدات خود درباره خودروهایی که به‌صورت قطعی پیش‌فروش‌شده‌ است، عمل کنند. همچنین دیروز نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش با مشتریان ناراضی چانگان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست عبدالله بابایی، ضمن عذرخواهی از تمام مشتریان ناراضی سایپا به‌دلیل تأخیرهای به‌وجود آمده در تحویل خودروها بر لزوم درک متقابل مشکلات شرکت و مشتریان تأکید کرد و گفت: باید اولویت ثبت‌نام مشتریان با توجه به نرخ ارز و قیمت تمام‌شده خودروسازان محاسبه و ضرر و زیان آنها پرداخت شود. بر این اساس سیستم‌های فروش و خدمات پس از فروش سایپا تغییرات مثبتی را خواهد داشت و مشتری‌مداری سرلوحه کار قرار می‌گیرد.

   پژو گران‌تر شد

افزایش‌نیافتن عرضه خودرو با وجود افزایش قیمت موجب تندتر شدن روند رشد قیمت برخی خودرو‌ها در بازار شده است. دیروز قیمت پژو 206 تیپ‌2 افزایش یک میلیون تومانی را شاهد بود. قیمت این خودرو در بازار به 61میلیون و 300هزار تومان رسیده، همچنین قیمت پژو 206 تیپ‌5 با افزایش قیمت یک میلیون تومانی به 72میلیون، پژو 206صندوقدار وی‌8 با افزایش 800هزار تومانی به72میلیون و 200هزار تومان و رانا با افزایش قیمت 2میلیون تومانی به 61میلیون تومان رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید