• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 3 بهمن 1397
کد مطلب : 45694
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/olBk
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      مشکل اقتصادی کشور با یک وزیر حل نمی‌شود
محمد هاشمی، برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با مهر درباره مسائل اقتصادی کشور گفت: مشکل اقتصادی امروز کشور با یک وزیر یا حتی تغییر یک وزارتخانه حل نمی‌شود. مشکل اقتصادی کشور ریشه‌ای عمیق دارد. از سال‌۸۴ که آقای احمدی‌نژاد سکان امور اجرایی کشور را در اختیار گرفتند و برنامه‌هایشان در دو دوره را اجرا کردند، مسیر اقتصاد کشور تغییر کرد. سال ۸۴ وضعیت اقتصادی کشور در بهترین شرایط خود بود. او گفت: با توجه به ساختاری که از قبل وجود داشت، آقای روحانی نتوانست سیاست احمدی‌نژاد را که افزایش حجم نقدینگی در کشور بود، تغییر دهد. بنابراین در دولت آقای روحانی هم حجم نقدینگی افزایش یافت و همانطور که می‌دانید، در اقتصاد اصلی وجود دارد که اگر نقدینگی زیاد شود، باعث کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.

      برادر روحانی جانباز است
روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی اخبار و مطالب نادرست و ناقص در برخی سایت‌ها و فضای مجازی درخصوص موضوع جانبازی جناب آقای حسین فریدون، به اطلاع می‌رساند که براساس اسناد و مدارک موجود در بخش اداری و امور ایثارگران وزارت امور خارجه، ایشان به‌دلیل تحمل ۲۷۹ روز زندان در دوران ستمشاهی و شکنجه‌های ساواک، دارای عنوان «آزاده» با «۳۰درصد جانبازی» است؛ لذا درج نام ایشان به‌عنوان جانباز در کتابی که 3سال پیش تدوین و منتشر شده، براساس اسناد، مدارک و مستندات موجود و مورد تأیید است.

      تصمیمات مجلس در قعر امور است
نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به اینکه قانون اساسی مکانیزمی برای دستیابی به عدالت اجتماعی است، بیان کرد: دولت و مسئولان اجرایی چقدر به قانون و تصمیمات مجلس عمل می‌کنند؟ به گزارش ایسنا، بهمن طاهرخانی در تذکری شفاهی در جلسه نوبت عصر دیروز مجلس گفت: درست است که گفته می‌شود مجلس در رأس امور است، اما تصمیمات مجلس در قعر امور است. دولت و مسئولان اجرایی چقدر به تصمیمات مجلس عمل می‌کنند؟

      دستگیری 5 اخلالگر در لرستان
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان از دستگیری 5 اخلالگر اقتصادی خبر داد و گفت: افراد دستگیر‌شده که از کارکنان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هستند، به صاحبان شرکت‌های صوری مجوز خرید مواد اولیه کارخانه‌های پتروشیمی می‌دادند. به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار مرتضی کشکولی افزود: 3نفر از کسانی که در شهرهای بروجرد و ازنا حدود 30شرکت صوری تاسیس کرده بودند، اهل تهران و بقیه لرستانی هستند. تعدادی از افراد دستگیرشده به جرم خود اعتراف کرده و بقیه هم در حال باز‌جویی هستند.

       مردم آلت‌دست بیگانگان نیستند
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این بسیار مضحک است که کسی بگوید آمریکا مردم و جوانان ما را تحریک می‌کند و این توهین به مردم است که آنها را آلت دست بیگانگان تلقی کنیم، گفت: آنها آلت دست نیستند، بلکه مردم وقتی ناراضی شدند به‌دنبال آنها می‌روند. اگر مردم را راضی نگه داریم، ما را رها نخواهند کرد و به سراغ آمریکا و دشمن نمی‌روند. به گزارش جماران، عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر عده‌ای به‌دست دشمن شلوغ کرده یا مرتکب عملی خلاف می‌شوند، باید علت آن را در خود جست‌وجو کنیم که چرا آنها را رها و ناراضی کردیم. از این رو، اگر همسایه به خانه من آمده و بین من و خانواده‌ام اختلاف بیندازد، این گناه همسایه نیست، بلکه گناه من است که نتوانستم اولادم را خوب نگهداری کرده یا راضی کنم.

       موسوی خوئینی‌ها می‌خواست از سایه هاشمی بیرون بیاید
محمد قوچانی، عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با تسنیم درباره مصاحبه اخیر آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها و انتقاداتش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آقای هاشمی به‌دلیل گفتمان اصلاح‌طلبانه‌ای که در این سال‌ها نمایندگی می‌کرد، عملا بخش عمده‌ای از جریان اصلاح‌طلبی را زیر پرچم خودش قرار داده بود. درحالی‌که برخی اصلاح‌طلبی آقای هاشمی را انکار می‌کنند؛ اما از سال92 ایشان به یکی از برندهای اصلاح‌طلبی تبدیل شد. آقای موسوی خوئینی‌ها در آن گفت‌وگو تلاش داشت تا از زیر سایه آقای هاشمی بیرون بیاید و به اصول سنتی خودشان بازگردد که در ماه‌های آینده احتمالا آثارش را خواهیم دید.

این خبر را به اشتراک بگذارید