• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 28 دی 1396
کد مطلب : 4523
+
-

همه شما را با هشت رفتار می شناسند

بعضی افراد، اهل قضاوت کردن از روی هیچ هستند! این افراد بدون اینکه شما را دیده ‌ یا با شما همکلام شده باشند، فقط از روی شنیده‌ها و دیده‌های دیگران، شما را قضاوت می‌کنند. بعضی دیگر بعد از دیدن و همکلام شدن با شما، باز هم براساس تفکرات قبلی و زمینه فکری‌شان شما را قضاوت می‌کنند. اما گروه سوم، از روی رفتار خود شما و بدون تأثیر گرفتن از حرف و نظر دیگران و یا براساس شنیده‌های‌شان شما را قضاوت می‌کنند. در واقع رفتار شما در برخورد با آنها، شما را به آنها می‌شناساند. به‌نظر شما، این شاخص‌های رفتاری از نظر روانشناسی، کدام موارد هستند؟ ما با چه رفتارهایی درمعرض دید و قضاوت دیگران قرار می‌گیریم؟ 

 

دستخط شما

 بعضی از روانشناسان این مورد را قبول ندارند‌ اما بعضی دیگر معتقدند افرادی که کلمات را درشت می‌نویسند، افراد روراست‌تری نسبت به آنهایی هستند که کلمه‌های ریز و جویده می‌نویسند.

قرار به وقت

 خوش قولی‌تان از زمان رسیدن شما سر قرار مشخص می‌شود. اگر به موقع سر قرار برسید، این موضوع را به طرف مقابل نشان می‌دهید که شما فردی دقیق، با برنامه، منظم و با ملاحظه و مودب هستید. افرادی که دیر سر قرار می‌رسند، در دیدگاه طرف مقابل، فردی نامنظم و باری به هر جهت تعریف می‌شوند.

 

شیوه دست دادن

 گرم دست دادن شما، نشانه اعتماد به نفس و علاقه شما نسبت به برقراری ارتباط با دیگران است  اما دست دادن شل، رها و دست کشیدن سریع شما از دست طرف مقابل، بیانگر بی‌تفاوتی، عدم‌اعتماد به نفس و بی‌اهمیتی شما به دیگران است.  

ارتباط چشمی

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، راستگو بوده و قصد پنهان‌ کردن چیزی را ندارند. آنها در زمان صحبت کردن، مستقیم و کامل به طرف مقابل نگاه می‌کنند و ارتباط چشمی آنها مختل نیست.  

سلیقه موسیقایی شما

افرادی که موسیقی سنتی گوش می‌دهند، از نظر شخصیتی برون‌گرا بوده و به سمت موفقیت و قهرمانی بهتر و بیشتر قدم برمی‌دارند.

 

رنگ، نشانه شخصیت

 روانشناسان صنعتی- سازمانی عقیده دارند؛ علاقه به رنگ‌ها، نشان‌دهنده شخصیت افراد است؛ برای مثال آنهایی که رنگ قرمز را دوست دارند، افرادی سرسخت بوده و افراد علاقه‌مند به رنگ زرد، آسان‌گیر و راحت هستند و آسان‌تر از دیگران شاد می‌شوند.

 

چطور سؤال می‌کنید

 نحوه مطرح کردن یک پرسش و مدت زمانی که طول می‌کشد تا پرسشی را مطرح کنید، نشان می‌دهد شما چقدر فردی‌ دهنده و گیرنده هستید. به این معنی که دوست دارید فقط از دیگران حرف بکشید یا سؤال می‌کنید تا با دیگران درباره مسئله‌ای تبادل ‌نظر داشته باشید.

 

رفتار شما با بدن‌تان

 میزان دست کشیدن به موها و ریش، خاراندن موها یا ریش، خوردن یا کندن ناخن‌ها یا پوست اطراف آن و خاراندن بدن نشان می‌دهد، شما دچار اضطراب بوده و به‌خودتان مسلط نیستید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید