• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44798
+
-

پرداخت آسان تسهیلات به سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی

پرداخت آسان تسهیلات به سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی گفت: زمینه ارائه تسهیلات از چند مسیر مجزا به سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی فراهم شده و سرمایه‌گذاران با معرفی مستقیم صندوق می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
به گزارش صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی،  پرهام جانفشان، در نشست با اعضای هیأت مدیره این صندوق و جمعی از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بناهای تاریخی در کشور با اعلام اینکه صندوق احیا در طول فعالیت خود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی را وارد چرخه مرمت ابنیه تاریخی کرده است، گفت: در دوره جدید نیز تلاش شد صندوق احیا به‌عنوان مرجع عالی ایجاد فرهنگ احیای بناهای تاریخی در کشور اثرگذار شود.
جانفشان با بیان اینکه صندوق احیا به‌عنوان کارفرما به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نگاه نمی‌کند، بلکه خود را در کنار این عزیزان می‌بیند، گفت: با حمایت‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی، زمینه ارائه تسهیلات از چند مسیر مجزا به سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی فراهم شده و سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بناهای تاریخی از این پس با معرفی مستقیم صندوق احیا می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند. مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از طی شدن مراحل مقدماتی تبدیل صندوق احیا به صندوق حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، فرش دستباف و احیای بناهای تاریخی براساس مصوبه مجلس خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای تصویب اساسنامه نیز در حال انجام است. سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بناهای تاریخی نیز در این نشست با اشاره به نیاز بناهای احیا شده به ایجاد زنجیره گردشگری در بناهای تاریخی، تهیه نقشه جامع گردشگری با برجسته شدن نقش بناهای تاریخی، اعلام کردند.  لزوم اطلاع‌رسانی دقیق در مورد تسهیلات اعطایی صندوق احیا به بهره‌برداران، ایجاد بسترهای لازم برای بهره‌مندی از مالیات در حوزه بهره‌برداری از بناهای تاریخی و حضور پررنگ در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ازجمله نیازهای جدی احیاکنندگان خانه‌های تاریخی کشور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید