• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43949
+
-

همه بیمارستان‌های کشور بخش مراقبت‌های ویژه ندارند

بخش مراقبت‌های ویژه(CCU) یکی ازمهم‌ترین قسمت‌ها درهر بیمارستان محسوب می‌شود. بخشی که به‌دلیل حضور بیماران خاص نیازمند توجه است و البته جایگاه خوبی توانسته در سال‌های اخیر درخاورمیانه کسب کند.
نایب‌رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه با بیان این مطلب به همشهری می‌گوید: جایگاه کشور در بخش مراقبت‌های ویژه به‌خصوص درسال‌های اخیر با وجود همه تحریم‌ها و کمبودها بالاتر رفته است. ایران از نظر مراقبت‌های ویژه در حد استاندارد جهانی قرار دارد به‌گونه‌ای که خوشبختانه شاهدیم که میزان مرگ‌ومیر افراد و مدت زمان بستری‌شدن آنها  در مراقبت‌های ویژه کاهش یافته است. البته اگرچه ایران در زمینه مراقبت‌های ویژه نسبت به بسیاری از کشورها پیشرو بوده ولی از کشورهای پیشرفته اندکی عقب هستیم.
دکتررضا شهرامی، فوق‌تخصص مراقبت‌های ویژه در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۰درصد از بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند نیاز به رسیدگی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه دارند، افزود: البته نواقص و کمبودهایی در زمینه‌های فنی، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی وجود دارد به‌خصوص اینکه هم‌اکنون همه بیمارستان‌های کشور بخش مراقبت‌های ویژه ندارند و این در حالی است که نیاز به این مسئله بسیار ضرورت دارد.
 شهرامی با اشاره به اینکه وجود بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های بزرگ الزامی است، گفت: بیمارستان‌هایی که مجهز به این بخش نباشند بیماران خود را به بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌کنند؛ چرا که در بیماران دچار حوادث مغزی و ترومایی، افرادی که جراحی‌های بزرگ انجام داده و یا مشکلات داخلی عدیده دارند نیاز به مراقبت در بخش ویژه وجود دارد تا حیات آنها به خطر نیفتد.

این خبر را به اشتراک بگذارید