• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43591
+
-

عملیات پلیس پایتخت برای دستگیری قاتلی در گرمسار با بازداشت یک قاتل دیگر همراه شد

یک تیر و 2 نشان کارآگاهان جنایی در مخفیگاه قاتلان

داخلی
یک تیر و 2 نشان کارآگاهان جنایی در مخفیگاه قاتلان


وقتی کارآگاهان جنایی ردپای قاتلی را در شهرستان گرمسار به‌دست آوردند شبانه برای دستگیری او راهی مخفیگاهش شدند اما آنها در این عملیات با یک تیر دونشان زدند و قاتل فراری دیگری را نیز در این خانه به دام انداختند.

به گزارش همشهری، ‌نخستین قاتلی که تحت تعقیب پلیس بود آبان‌ماه سال گذشته با شلیک گلوله مرد جوانی را مقابل چشمان پسر سه‌ساله‌اش به قتل رساند. ماجرا از این قرار بود که روز حادثه وقتی قاضی سیدسجاد منافی‌آذر، بازپرس جنایی تهران با تماس مأموران کلانتری 179خلیج‌فارس در جریان جنایتی قرار گرفت دستور تحقیق در این‌باره را صادر کرد. آنطور که مشخص بود مرد جوانی در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان، خروجی اتوبان خلیج‌فارس با شلیک گلوله زخمی شده و هنگام انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول مردی ٣٢ ساله‌ای است که بر اثر اصابت گلوله به پهلوی راستش به قتل رسیده است. نخستین کسی که پلیس را خبر کرده بود، پسر دایی مقتول بود که در برابر تیم تحقیق چنین گفت: حدود ساعت 15روز حادثه با پسر عمه‌ام (مقتول) تماس گرفتم و از او خواستم به قهوه‌خانه برویم. دقایقی بعد پسرعمه‌ام همراه با پسر سه ساله‌اش پیش من آمد و با هم به یک قهوه‌خانه حوالی اتوبان آزادگان رفتیم. چند دقیقه‌ای بیشتر از نشستن ما در قهوه‌خانه نگذشته بود که تلفن همراه پسرعمه‌ام زنگ خورد و بعد از آنکه صحبتش تمام شد و تلفن را قطع کرد، گفت با فردی قرار دارد و باید برود. وی ادامه داد: با هم به محل قرارشان در اتوبان آزادگان رفتیم و درحالی‌که من و پسر مقتول داخل خودرو بودیم، پسرعمه‌ام از خودرو پیاده شد و کنار اتوبان رفت. لحظاتی بعد یک خودروی پژو 207پیش پای پسرعمه‌ام توقف کرد و ناگهان راننده آن 2 گلوله به سمت او شلیک کرد. در همین هنگام، پسرعمه‌ام یک سنگ از روی زمین برداشت و شیشه پژو 207را شکست، در نهایت راننده پژو 207از خودرو پیاده شد و 3 گلوله دیگر به سمت پسرعمه‌ام شلیک کرد. من حسابی شوکه شده بودم و تا خواستم از ماشین پیاده شوم قاتل سوار بر خودرویش شد و از محل گریخت. وی گفت: به‌نظرم قاتل شباهت زیادی به یکی از بستگان همسر پسرعمه‌ام داشت که گویا از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتند.


در جست‌و‌جوی قاتل
گروهی از کارآگاهان جنایی با دستور قاضی پرونده تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کردند. با توجه به گفته‌های پسردایی مقتول، عامل جنایت به نام سعید که از بستگان همسر مقتول بود، شناسایی شد. مأموران راهی محل زندگی او شدند اما سعید ساعتی پس از جنایت وسایل خود را جمع کرده و فراری شده بود. کارآگاهان در ادامه به تحقیق از همسر مقتول پرداختند. او گفت: سعید از بستگانم بود که ما از سال‌ها قبل با هم اختلاف داریم. البته بیشتر مربوط به خانواده‌هایمان می‌شود. با این حال از وقتی من ازدواج کردم رفت‌وآمدهای سعید به خانه‌ام شروع شد و با شوهرم رابطه دوستانه برقرار کرد. پس از مدتی شوهرم از سعید مقداری پول قرض گرفت. چون خانه خریده بودیم و به پول نیاز داشتیم. قرار شد به‌زودی بدهی‌اش را برگرداند اما دستمان خالی بود. در این مدت مدام سعید به شوهرم یا من زنگ می‌زد و می‌گفت پولش را می‌خواهد تا اینکه روز حادثه شوهرم به همراه پسر سه ساله‌مان و پسردایی‌اش از خانه بیرون رفت. همان روز سعید به من زنگ زد و اولتیماتوم داد که اگر پول را جور نکنم جان شوهرم را می‌گیرد. پس از این تماس و تهدیدهایش به شوهرم زنگ زدم و موضوع را به او گفتم اما گویا 20دقیقه پس از تماس من سعید به شوهرم زنگ زده و با او قرار گذاشته و جانش را گرفته است.


مهمانی 2 قاتل
یافته‌های کارآگاهان جنایی نشان می‌داد که قاتل به کرج فرار کرده است. مأموران با نیابت قضایی راهی آنجا شدند و پی بردند که او از آنجا هم فرار کرده است. تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پی بردند که سعید به شهرستان گرمسار فرار کرده و در آنجا مخفی شده است. همین سرنخ کافی بود تا مأموران راهی مخفیگاه وی شوند. آنها وقتی پا در محل زندگی سعید گذاشتند پی بردند که یکی از همشهریان قاتل به نام جمال مهمان خانه‌اش است.

 همزمان با دستگیری سعید، ‌مشخص شد که جمال هم به اتهام قتل پسرعمویش تحت تعقیب پلیس پایتخت است. او هم که زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته و در گرمسار پنهان شده بود روز جمعه مهمان خانه سعید بود که پلیس سربزنگاه رسید و هردو را به دام انداخت. بررسی‌ها نشان می‌داد که جمال ششم اسفند‌ماه پارسال در قهوه‌خانه‌ای حوالی یافت‌آباد پسرعمویش را به قتل رسانده و فراری شده است.

 تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد که 2پسرعمو از مدت‌ها قبل با هم اختلاف مالی داشتند. آنطور که مشخص بود یکی از آنها تراکتوری خریده و برای کار در اختیار دیگری قرار داده بود. بر سر این موضوع آنها دچار اختلاف شده بودند که در نهایت دعوای آنها با قتل یکی از آن دو با ضربات چاقو پایان یافته و از آن زمان نام جمال در لیست قاتلان تحت تعقیب قرار گرفته بود. به این ترتیب با دستگیری هر دو قاتل در جمعه شب، متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی پایتخت انتقال یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید