• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43464
+
-

برف و کولاک در 20 استان

کوناه‌تر از گزارش
برف و کولاک در 20 استان

سامانه بارشی که بیش از 20 استان را فراگرفته به تدریج از ایران خارج خواهد شد، اما از فردا (یکشنبه) با ورود سامانه جدید بارشی به تدریج بارندگی در جنوب و جنوب غرب کشور آغاز می‌شود. سازمان هواشناسی از کاهش 10 درجه‌ای دما در نیمه غربی و شمالی خبر داد.
به گزارش همشهری، در روزهای گذشته برف و کولاک بسیاری از استان‌های ایران را فراگرفته است.
  گزارش‌های استانی نشان می‌دهد راه 120 روستا در هشترود آذربایجان‌ شرقی، 30 روستا در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال ‌و بختیاری و ۸۳ روستا در استان قزوین مسدود است. 
همچنین بر اساس اعلام پلیس راهور، محورهای اولنگ – شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، دیزین - شمشک در استان‌های تهران و البرز، املش - اتاق در محدوده پل کیازنی، پونل - خلخال در استان گیلان، همدان-تویسرکان (گنجنامه) در استان همدان، سی‌سخت – پادنا در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، سرو آباد - پاوه (گردنه ته‌ته) در استان کردستان، محور تنکابن فرعی توکله (پل توکله) و چمستان در استان مازندران، امیدیه - دیلم و مسجدسلیمان - لالی در استان خوزستان و دندی - تکاب در استان زنجان به علت بارش برف، ریزش کوه یا آب‌گرفتگی مسدود هستند. 
رئیس سازمان امداد و نجات هم در این باره می‌گوید: 17 استان آذربایجان ‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال ‌و بختیاری، خراسان شمالی، فارس، سمنان، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی متأثر از برف و کولاک بودند و ۳۲۰ امدادگر در قالب ۹۰ تیم در ٥٣ محور کوهستانی عملیات امدادرسانی را انجام دادند.
مرتضی سلیمی می‌افزاید: در این مدت به ۴۱۰۰ نفر امدادرسانی شده است.
 همچنین ۱۳۲ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۶۵۶ مورد رهاسازی خودرو انجام شده است.
به گفته وی، همچنین در خلال سیل و آب‌گرفتگی در ٥ استان تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ امدادگر در قالب ۱۴ تیم به 8 شهر و روستا و ۸۱۴ نفر امدادرسانی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید