• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42304
+
-

صدای استان‌ها

   درخواست از ثبت‌احوال
شماری از خانواده‌های ایرانی یک نگرانی مشترک دارند. بسیاری از خانواده‌های ایرانی فردی را در خارج از کشور دارند و این مساله مختص خانواده‌های تهرانی یا شهرستانی نمی‌شود. ثبت‌احوال اعلام کرده است که کارت‌های ملی باید تبدیل شوند. آشنای ما در خارج از کشور به سفارت ایران مراجعه کرده است، اما آنها در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. این مساله موجب نگرانی شده است. ما به هر حال کارهایی مثل حواله را از طریق مدارک شناسایی انجام می‌دهیم. درخواست می‌کنم این نکته را منتشر کنید تا سازمان ثبت احوال تصمیمی در این باره بگیرد. 
یک شهروند از تهران 

   آب‌گرفتگی در کرمان
در بسیاری از معابر کرمان به دلیل وجود چاله‌های بسیار شاهد آب‌گرفتگی بعد از هر بارندگی هستیم. از مسئولان شهرداری درخواست می‌کنم فکری به حال آسفالت و بهسازی معابر بکنند و همچنین سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی را به‌روز کنند تا شاهد این مشکلات نباشیم. 
یک شهروند از کرمان 

   روستای بدون مدرسه 
دانش‌آموزان روستای «کچیگرد» از توابع دهگلان در استان کرمانشاه در کانکس تحصیل می‎کنند. کانکس‌ها در فصل سرد، مشکل‌آفرین هستند. مسئولان آموزش ‌و پرورش در این روستا مدرسه بسازند یا فکری برای دانش‌آموزان در فصل سرد بکنند. 
دهیار روستای کچیگرد از کرمانشاه 

   درخواست از شهرداری همدان 
در روزهای اخیر که در همدان برف سنگین بارید،‌ ترافیک زیادی در شهر ایجاد شد و پل‌های هوایی ماشین‌رو قابل تردد نبودند. رانندگان به خاطر لغزندگی جرات تردد روی این پل‌ها را نداشتند. به همین دلیل مسیر 10 دقیقه‌ای مرکز شهر تا شهرک مدنی را 3 ساعت در راه بودم. شهرداری دیر به فکر بر‌ف‌روبی و نمک‌پاشی خیابان‌ها افتاد. از شهرداری درخواست می‌کنم به این مشکل رسیدگی کند تا در بارش‌های بعدی این وضع تکرار نشود. 
ریحانه کریمی از همدان 

این خبر را به اشتراک بگذارید