• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 3 دی 1397
کد مطلب : 42125
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ORrG
+
-

سرقت‌های میلیونی سارق سابقه‌دار در استخر

متهم، جوانی 27ساله است که 22سابقه کیفری در پرونده دارد

داخلی
سرقت‌های میلیونی سارق سابقه‌دار در استخر

سارق سابقه‌دار بعد از آزادی از زندان تصمیم عجیبی گرفت. او به استخرهای لوکس می‌رفت و زمانی که مراجعه‌کنندگان که بیشترشان وضعیت مالی خوبی داشتند در استخر و سونا مشغول تفریح بودند سراغ کمدهایشان می‌رفت و با سرقت کارت‌های عابربانک‌شان حساب بانکی آنها را خالی می‌کرد. اما این سارق زیرک چطور می‌توانست رمز کارت عابربانک طعمه‌هایش را به‌دست بیاورد؟

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل با شکایت مردی در دادسرای ناحیه 31 تهران آغاز شد. شاکی مرد ثروتمندی بود و ادعا می‌کرد 17میلیون تومان از حساب بانکی‌اش سرقت شده است. ماجرا اما به همین سادگی نبود و او ماجرایی را بازگو کرد که نشان می‌داد این دستبرد از یک استخر لوکس در شمال پایتخت آغاز شده است. او گفت: چند روز قبل همراه یکی از دوستانم برای تفریح به یکی از استخرهای لوکس شمال شهر رفتیم. ما وسایل‌مان را داخل کمدهای مخصوص گذاشتیم و چند ساعت در استخر و سونا مشغول تفریح بودیم، اما زمانی که از آب بیرون آمدیم متوجه شدم که در کمدی که لباس‌هایم داخلش بود، نیمه‌باز است، با عجله وسایلم را کنترل کردم اما متوجه کم‌شدن چیزی نشدم.

وی ادامه داد: هنوز متوجه نشده بودم که چه اتفاقی افتاده است اما چند دقیقه بعد پیامکی از بانک برایم ارسال شد که نشان می‌داد مبلغ 17میلیون تومان از حساب بانکی‌ام برداشت شده است. وقتی کیف پولم را کنترل کردم فهمیدم کارت عابربانکم سر جایش نیست و آن زمان بود که یاد ماجرای نیمه‌باز بودن کمدم در استخر افتادم و فهمیدم در آنجا کارت عابربانکم سرقت شده است.

نخستین سرنخ

به‌دنبال این شکایت، به دستور بازپرس پرونده تحقیقات در این خصوص به مأموران تجسس کلانتری محل سرقت محول شد. مأموران در نخستین گام به استخری که این سرقت از آنجا شروع شده بود، رفتند. آنجا استخری لوکس بود و کمدهای مجهزی داشت، اما شواهد نشان می‌داد قفل کمد شاکی تخریب شده است. درحالی‌که مدیریت استخر مدعی بود که از همه کارکنانش مطمئن است، تصاویر دوربین‌های مداربسته آنجا بازبینی شد. این تصاویر پسر جوانی را نشان می‌داد که سراغ کمد شاکی رفته است. او زمانی که همه مشغول شنا بودند دور از چشم سایرین به رختکن رفته و بعد از تخریب در کمد در یک چشم به‌هم زدن از استخر خارج شده است.

از سوی دیگر مأموران به‌دنبال یافتن محلی بودند که متهم از آنجا از حساب شاکی پول‌ها را برداشت کرده است. شواهد نشان می‌داد متهم ساعتی بعد از سرقت کارت عابربانک به یک طلافروشی رفته و با استفاده از کارت شاکی تعدادی سکه بهار آزادی خریده است. در تصاویر دوربین مداربسته طلافروشی نیز چهره سارق به‌خوبی مشخص بود.

سرقت‌های سریالی در استخر

در شرایطی که تحقیقات انجام شده، مأموران تجسس را تا یک‌قدمی دستگیری متهم رسانده بود چند نفر دیگر نیز به دادسرا رفتند و مدعی شدند به‌حساب بانکی آنها نیز با همین ترفند دستبرد زده شده است. اظهارات شاکیان تازه مشابه یکدیگر بود و نشان می‌داد همه‌شان زمانی که به استخرهای مختلف شمال شهر رفته بودند کارت عابربانک‌شان سرقت و در ادامه به حساب‌شان دستبرد زده شده است. با وجود کشف همه ابعاد این پرونده هنوز مأموران نتوانسته بودند مخفیگاه متهم را شناسایی کنند و مهم‌ترین پرسش آنها این بود که متهم چطور رمز کارت عابربانک طعمه‌هایش را به‌دست می‌آورد؟

اعتراف به سرقت‌های میلیونی

با گذشت چند روز از آغاز تحقیقات، سرانجام مأموران تجسس با استفاده از ترفندهای پلیسی توانستند مخفیگاه متهم را در یکی از مناطق شمالی شهر شناسایی و صبح دیروز او را دستگیر کنند. وی که 27سال دارد در خانه پدری‌اش دستگیر شد و مدعی بود بی‌گناه است اما وقتی فهمید تصاویرش هنگام سرقت توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده است به 17مورد سرقت در استخرها اعتراف کرد و گفت از این راه توانسته 80 میلیون تومان به جیب بزند. همچنین بررسی سوابق وی نشان داد که او 22 فقره سابقه دستگیری دارد که بیشتر آنها مربوط به سرقت است. او در اعترافاتش درباره نقشه عجیب سرقت‌هایش در استخرها گفت: من استخرهایی را که بلیت گرانی داشتند انتخاب می‌کردم، چون می‌دانستم افراد پولدار به آنجا می‌روند. هنگام ورود وقتی آنها می‌خواستند بلیت بخرند من نزدیک می‌شدم و وقتی رمز عابربانک‌شان را به فروشنده بلیت می‌گفتند من رمز را به‌خاطر می‌سپردم. در ادامه کمدی را که طعمه‌ام وسایلش را داخل آن قرار می‌داد زیرنظر می‌گرفتم و چند دقیقه بعد وقتی او در استخر بود با یک پیچ‌گوشتی سراغ کمدش می‌رفتم و کارت عابربانکش را می‌دزدیدم. در ادامه با کارت عابربانک سرقتی از طلافروشی‌ها خرید می‌کردم.

براساس این گزارش، هم‌اکنون متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و با توجه به اینکه ممکن است تعداد سرقت‌های وی بیشتر باشد بازجویی‌ها از وی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید