• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 2 دی 1397
کد مطلب : 41912
+
-

کاهش 58درصدی تولید خودرو

 جدیدترین گزارش وزارت صنعت، از تیراژ تولید خودروی سواری در آبان‌ماه نسبت به‌مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد میزان تولید این خودروها 60درصد کاهش داشته است.

به گزارش همشهری، میزان تولید خودروهای سواری از ۱۲۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته به ۵۲ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسیده که ۵۸.۲ درصد کاهش داشته است. طبق آمار مقایسه‌ای در آبان‌ماه امسال میزان تولید خودروهای سواری در شرکت صنعت خودرو آذربایجان به صفر رسیده و میزان تولید در شرکت‌های کارمانیا، گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا و گروه بهمن به‌ترتیب ۷۴.۵، ۶۱.۲، ۵۹.۳ و ۲۱.۲ درصد کاهش یافته است.

 تعداد خودروهای سواری تولید شده در شرکت‌های کارمانیا، ایران‌خودرو، سایپا و بهمن در آبان‌ماه امسال به‌ترتیب ۴۰، ۲۳ هزار و ۴۹۹، ۲۲هزار و ۶۲۸ و ۸۹۷ دستگاه بوده است. طبق این آمار میزان تولید خودروی سواری در شرکت سازه‌های خودرو دیار در آبان‌ماه سال‌های ۹۶ و ۹۷ صفر بوده و تغییری نداشته است. با وجود این، کرمان موتور تنها تولیدکننده‌ای است که میزان تولید خودروی سواری در آن در آبان‌ماه امسال نسبت به آبان‌ماه سال گذشته ۳۱.۹ درصد افزایش داشته و از ۲۰۶۴ دستگاه به ۲۷۲۳ دستگاه رسیده است. همچنین در آبان‌ماه امسال تولید انواع خودروی سواری در ریگان‌خودرو آغاز شده و از صفر دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته به ۳۱۳ دستگاه رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید