• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41462
+
-

خانه‌تکانی بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی

خانه‌تکانی بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی

حمید بنی‌تمیم- سرپرست فدراسیون کشتی- پس از تغییرات فنی در رده سنی بزرگسالان به سراغ رده‌های جوانان و نوجوانان کشتی آزاد رفت. او طی احکامی جداگانه هدایت تیم جوانان را به محمد طلایی و هدایت تیم نوجوانان را به امیر توکلیان سپرد.
   تغییرات به رده پایه رسید
پس از ناکامی تیم‌های ملی بزرگسالان آزاد و فرنگی در رقابت‌های جهانی مجارستان، تغییرات در فدراسیون که عمدتا هم فنی بود آغاز شد. غلامرضا محمدی- سرمربی تیم ملی نوجوانان- هدایت تیم بزرگسالان را در دست گرفت و محمد بنا جایگزین علی اشکانی شد. محمدی و بنا هر دو پیش از ریاست رسول خادم هدایت تیم‌های بزرگسالان را برعهده داشتند ولی پس از مدتی هر کدام به نوعی از مسئولیت خود کنار رفتند. غلامرضا محمدی در مدت ریاست رسول خادم، هدایت تیم نوجوانان را برعهده گرفت و موفق شد با نوجوانان قهرمانی آسیا و جهان را به‌دست آورد. با انتخاب محمدی به‌عنوان سرمربی بزرگسالان ناگزیر باید انتخاب سرمربی برای نوجوان هم در دستور کار سرپرست فدراسیون قرار می‌گرفت. امیر توکلیان- مربی سابق تیم ملی- به‌عنوان سرمربی نوجوانان انتخاب شد و جایگزین غلامرضا محمدی شد. تقی اکبرنژاد طی 2 سال گذشته هدایت تیم جوانان را برعهده داشت که در مسابقات جهانی 2018عنوان سومی را با شاگردانش کسب کرد. اکبرنژاد که سابقه مربیگری تیم ملی بزرگسالان را در کارنامه خود دارد جای خودش را به محمد طلایی سپرد.
   جایگزین طلایی 
تمرینات تیم ملی بزرگسالان در حالی آغاز شده است که غلامرضا محمدی در نخستین اردوی تیم ملی ابراهیم مهربان، صادق گودرزی، عباس حاج‌کناری و محمد طلایی را به‌عنوان دستیارانش معرفی کرد. از این بین حضور محمد طلایی با انتخابش به‌عنوان سرمربی جوانان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. طلایی مربی باسابقه تیم ملی است که سال‌ها حضور در میادین مختلف را به‌عنوان مربی و کشتی‌گیر تجربه کرده است. درصورت جدایی طلایی از تیم بزرگسالان باید دید چه تغییراتی در کادر فنی بزرگسالان رخ خواهد داد. احتمال دیگر اینکه تمرینات مشترک بزرگسالان و جوانان است که پیش‌تر هم اتفاق افتاده است که اگر این اتفاق رخ دهد تغییراتی را در کادر فنی بزرگسالان شاهد نخواهیم بود. رضا لایق- دبیر فدراسیون کشتی- درباره تغییرات اخیر در رده‌های نوجوانان و جوانان کشتی آزاد و انتخاب طلایی به‌عنوان سرمربی تیم جوانان گفت:«محمد طلایی، سرمربی تیم جوانان با توجه به حضور تعدادی از کشتی گیران جوان در اردوی تیم ملی بزرگسالان و حضور آنها در جام تختی و لزوم تعامل بین تیم‌های ملی به خصوص رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان، در اردوی تیم بزرگسالان حضور دارد و درصورت نیاز غلامرضا محمدی- سرمربی تیم ملی- مربی دیگری به کادر فنی اضافه می‌شود». لایق در مورد دلایل انتخاب سرمربی تیم نوجوانان در این برهه زمانی گفت:«در دی‌ماه مسابقات قهرمانی کشوری نوجوانان برگزار می‌شود و در دهه پایانی اسفندماه هم رقابت‌های انتخابی برگزار خواهد شد. از طرف دیگر 8 نفر از 10 نفر اصلی تیم نوجوانان راهی رده  سنی جوانان شده‌اند و کار کادر فنی برای تشکیل یک تیم قدرتمند و دفاع از عنوان قهرمانی جهان سخت است و به همین دلایل با توجه به حضور محمدی و مهربان به‌عنوان سرمربی و مربی تیم بزرگسالان، توکلیان برای سرمربیگری تیم نوجوانان انتخاب شد».

این خبر را به اشتراک بگذارید