• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41464
+
-

نشانه‌های یک خداحافظی

5 سال پیش وقتی مهدی رحمتی برای تیم ملی ناز کرد و کارلوس کی‌روش به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن او را کنار گذاشت، حساب کار دست همه آمد که با مرد پرتغالی نمی‌شود شوخی کرد. رحمتی بعد از آن ماجرا یکی، دو مصاحبه تند علیه کی‌روش انجام داد که عملا پل‌های پشت سرش را خراب کرد. حتما یادتان هست که گلر استقلال گفته بود کی‌روش شماره یک خوبی نیست و باید زیر دست یک مربی ایرانی کار کند. شما هم اگر یادتان نباشد، کارلوس هرگز چنین مسائلی را فراموش نمی‌کند. بنابراین نه دیگر رحمتی به تیم ملی برگشت و نه بازیکنانی مثل محمدرضا خلعتبری، شجاع خلیل‌زاده و محسن مسلمان که مصاحبه‌هایی علیه او انجام داده بودند بخشیده شدند. برخورد قاطع و بی‌سابقه کی‌روش با مخالف‌خوان‌ها باعث شد دیگر هیچ‌کس به فکر انتقاد علنی از او نیفتد. یعنی هر بازیکنی که برای خودش کوچک‌ترین بختی در مسیر دعوت به تیم ملی قائل بود، زبان به دهان می‌گرفت و تحت هیچ شرایطی لام تا کام علیه مرد پرتغالی سخن نمی‌گفت. حالا اما به‌نظر می‌رسد آن هیمنه و شکوه خدشه‌ناپذیر فرو پاشیده است.
این اواخر که قبح شعار دادن علیه کی‌روش در ورزشگاه‌های ایران از بین رفته، انگار بازیکنان هم دیگر نگران چپ افتادن با او نیستند. بعد از اعلام فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا، بازیکنانی نظیر کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیل‌زاده به صراحت و با لحنی تند علیه سرمربی تیم ملی مصاحبه کردند. کمال به بیت‌آشور طعنه زد و شجاع هم علنا کارلوس را تحقیر کرد. این در حالی است که بخش غیرقابل انتشار حرف‌های خلیل‌زاده در این چند روز به‌مراتب تندتر از این بود؛ آنچه رسانه‌ها منتشر نکردند، اما مدافع پرسپولیس بدون هراس به زبان آورد. از همه عجیب‌تر اما گفت‌وگوی سروش رفیعی بود. کسی که شاید از او به‌عنوان یکی از بی‌حاشیه‌ترین فوتبالیست‌های ایران یاد می‌شد، درست در همان دقایقی که مراسم بدرقه تیم ملی در حال برگزاری بود به تندی از کی‌روش انتقاد کرد و حتی گفت حس سابق را به تیم ملی ندارد. به یاد داشته باشید سروش در جام ملت‌های قبلی با وجود مشکل کارت جعلی پایان خدمت با اصرار شخص کی‌روش راهی استرالیا شد. او تازه 28ساله است و قطعا برای جام‌جهانی بعدی شانس دارد اما چنین آشکارا به سیم آخر می‌زند و علیه مردی مصاحبه می‌کند که حتی یک خط انتقاد از خودش در رسانه‌های کم‌تیراژ محلی را هم نادیده نمی‌گیرد.
بازگشت مصاحبه‌های تند و بی‌پروا علیه کی‌روش شاید نشان می‌دهد مجموعه فوتبال ایران حس می‌کند این آخرین روزهای حضور کارلوس در کشور است. فارغ از هر نتیجه‌ای که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بگیرد، به‌نظر می‌رسد مربی پرتغالی به پایان دوران همکاری با فوتبال ایران نزدیک شده است. بعد از جام‌جهانی با وجود همه اصرارهای کی‌روش برای عقد قرارداد 4ساله، قرارداد او فقط برای 6‌ماه تمدید شد. پس از آن هم موج حمایت‌های سنتی مسئولان دولتی از این مربی فروکش کرد و کار به جایی رسید که حتی در مراسم بدرقه نیز کسی از وزارتخانه حاضر نبود. وقتی کی‌روش مشخصا علیه شخص سلطانی‌فر مصاحبه می‌کند، دیگر واضح است که خود او هم به نوعی جدایی را پذیرفته است. این وسط شاید فقط قهرمانی در جام ملت‌ها معادلات را عوض کند. در این صورت هم بیچاره بازیکنانی که این چند روز مصاحبه کردند...! 

این خبر را به اشتراک بگذارید