• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41461
+
-

اخراجینیو

هفدهم دسامبر2015، ژوزه مورینیو از چلسی اخراج شد و حالا در هجدهم دسامبر2018 از منچستریونایتد. سرمربی پرتغالی منچستریونایتد، دیروز رسما از کار برکنار شد و قرار است فعلا مایکل کریک- دستیارش- به‌عنوان سرمربی موقت، شیاطین سرخ را هدایت کند.
شکست سنگین و تلخ یکشنبه‌شب منچستریونایتد مقابل لیورپول، شرایط را برای ژوزه مورینیو در اولدترافورد بسیار سخت‌تر از قبل کرد تا اینکه روز گذشته باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد که سرمربی پرتغالی‌شان را از کار برکنار کرده است. پس از آن شکست و همچنین مشخص شدن قرعه شیاطین‌سرخ در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان و رویارویی آنها با پاری‌سن‌ژرمن، به‌نظر می‌رسید که هواداران وضعیت تیم‌شان را پریشان‌تر از قبل یافته‌اند و نگرانند. در همین شرایط، زمزمه‌های اخراج مورینیو نیز شدت بیشتری از قبل گرفت تا اینکه سرانجام این اتفاق دیروز رخ داد.
از سوی دیگر، روزنامه میرر پیش از اخراج مورینیو در گزارشی نوشته بود، درصورتی که باشگاه تصمیم به اخراج مورینیو بگیرد، باید 24میلیون پوند غرامت به او پرداخت کند. آقای خاص که 27ماه مه2016 قرارداد خود را با منچستریونایتد به امضا رساند، در پایان فصل جاری کارش در اولدترافورد به پایان می‌رسید و همین موضوع، باعث شده بود تا سران باشگاه درخصوص اخراج او کمی با شک و تردید عمل کنند. اخراج آقای خاص از اولدترافورد درحالی صورت گرفت که باشگاه درتلاش بود تا نخستین مدیر فوتبال خود را استخدام کند اما مورینیو همانگونه که انتظارش هم می‌رفت با این موضوع مخالف بود و برخی اخراج او از باشگاه را با موضوع «مدیر فوتبال» مرتبط می‌دانند.
یک روزنامه‌نگار فرانسوی مدعی شد که زین‌الدین زیدان- سرمربی پیشین رئال‌مادرید- از پیشنهاد احتمالی منچستریونایتد برای پذیرفتن هدایت این تیم استقبال خواهد کرد. ژولین لوران به برنامه تاک‌اسپورت گفت: «فکر می‌کنم، او (زیدان) عاشق این ایده است. در رئال‌مادرید تجربیات فراوانی به‌دست آورد و در زمینه تاکتیک پیشرفت خوبی داشت، اما آن چیزی که زیدان را از دیگران متمایز می‌کند، قدرت رهبری‌اش در رختکن است. او، حتی بازیکنان کوچک را هم مهم جلوه می‌دهد». در کنار زیدان از مائوریسیو پوچتینو هم به‌عنوان یک گزینه جدی برای در دست گرفتن سکان هدایت منچستریونایتد نام برده می‌شود.
مو در 144بازی، روی نیمکت شیاطین‌سرخ نشست و در 84 دیدار با پیروزی، میدان را ترک کرد که این عدد، درصد بردهای او را 3/58 کرد. این بدترین عملکرد مورینیو پس از دورانش در «بنفیکا» و «یونیائو ده لیرا» محسوب می‌شود؛ درحالی‌که بهترین عملکرد او از این حیث، مربوط به زمان حضورش در رئال‌مادرید می‌شود؛ درصد پیروزی‌های او در این تیم 9/71 بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :