• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 24 دی 1396
کد مطلب : 4068
+
-

تصاحب محل فروش مواد، جنایت آفرید

قتل
تصاحب محل فروش مواد، جنایت آفرید

درگیری برسر محل فروش مواد‌مخدر باعث درگیری میان دو گروه از موادفروشان شد که این درگیری با جنایت پایان یافت.

به گزارش همشهری،  ساعت 23:45بیست و پنجم مرداد‌ماه مردی جوان با کلانتری 140باغ‌فیض تماس گرفت و گفت برادرم در درگیری با چاقو زخمی شده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است. با حضور مأموران در بیمارستان مشخص شد جوان مجروح که 24ساله بوده که به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داده است. به این ترتیب پرونده جنایتی تشکیل شد و با دستور قاضی جنایی، گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این خصوص شروع کردند. آنها در نخستین اقدام به تحقیق از برادر قربانی پرداختند که وی به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 8شب بیست و پنجم مرداد برادرم،  تلفنی با فردی صحبت کرد و پس از آن به بهانه اینکه با دوستش قرار ملاقات دارد، ‌سوار خودروی سمند من شد و از خانه بیرون رفت. پس از رفتن او چندین بار با گوشی تلفن همراه برادرم تماس گرفتم اما او جواب نمی‌داد تا اینکه پس از گذشت چند ساعت،  فرد ناشناسی تلفن همراه برادرم را پاسخ داد و گفت صاحب گوشی (برادرم) چاقو خورده و در حال حاضر روی زمین در خیابان اشرفی اصفهانی افتاده است. پس از آن به سرعت خودم را به محل مورد نظر رساندم و متوجه شدم که برادرم را به بیمارستان رسانده‌اند که دقایقی بعد در آنجا فوت شد.

حل معما

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود پی بردند که برادر مقتول تمام حقایق را بازگو نکرده است چرا که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که مقتول و برادرش در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت دارند و شب جنایت نیز این دو با گروه دیگری از فروشندگان مواد‌مخدر بر سر تصاحب محل خرید و فروش مواد درگیر شده‌اند که در نهایت مقتول توسط گروه رقیب به قتل رسیده است.

همین کافی بود تا تحقیقات از برادر مقتول باردیگر از سر گرفته شود. وی گفت: یک هفته‌ای می‌شد که من و برادرم در خیابان اشرفی اصفهانی مواد می‌فروختیم. شب حادثه ساعت 10بود که صدای ایست شنیدیم. از ترس دستگیری از محل متواری شدیم اما پس از گذشت مدت کوتاهی، برادرم که به موضوع مشکوک شده بود مجددا به پاتوق برگشت و من همراهش رفتم. در آنجا متوجه شدیم افرادی که ما تصور می‌کردیم مأمور هستند در واقع رقبای ما در فروش مواد‌مخدر بودند. همین شد که برادرم با یکی از آنها به نام اسماعیل درگیر شد و او چندین ضربه چاقو به برادرم زد. او پس از آن به سرعت از محل فرار کرد و من،  برادرم را به بیمارستان رساندم اما او چند ساعت بعد به‌دلیل شدت جراحات فوت شد.

گفته‌های برادر مقتول کافی بود تا کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری اسماعیل شروع کنند. مأموران مخفیگاه وی را در شهر قدس شناسایی کردند و 21دی‌ماه راهی آنجا شدند. زمانی که مأموران قصد دستگیری اسماعیل را داشتند، برادر و یکی از دوستان وی با کارآگاهان درگیر شدند تا مانع از دستگیری وی شوند. با وجود این مأموران هر 3 را بازداشت کردند. در ادامه بازجویی از اسماعیل شروع شد و او در تحقیقات اولیه، درگیری و قتل را انکار کرد. حتی اصرار داشت که مقتول را نمی‌شناسد و در زمینه خرید و فروش مواد فعالیتی ندارد. اما نهایتا پس از مواجهه حضوری با برادر مقتول و شواهد موجود درخصوص فعالیت در زمینه خرید و فروش موادمخدر،  به درگیری و جنایت با انگیزه تصاحب محل خرید و فروش موادمخدر اعتراف کرد.

به گفته سرهنگ کارآگاه حمید مکرم،  معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران،  متهمان پرونده با صدور قرار قانونی در اختیار اداره دهم قرار گرفتند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی افراد دیگر که در درگیری حضور داشتند، ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید