• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 آذر 1397
کد مطلب : 40636
+
-

دستگیری مالخر میلیاردر

در انبارهای متهم 7میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شد

داخلی
دستگیری مالخر میلیاردر


با دستگیری مالخر سابقه‌دار، 6انبار پر از اموال مسروقه به ارزش بیش از 7میلیارد تومان از او کشف شد. به گزارش همشهری، متهم که مردی حدودا 50ساله است پیش از این نیز چندین بار به جرم خرید اموال مسروقه دستگیر و زندانی شده بود اما هر بار پس از آزادی کارش را از سر می‌گرفت و با خرید و فروش اموال مسروقه، درآمد کلانی به جیب می‌زد. او اوایل امسال درحالی‌که با سپردن وثیقه از زندان آزاده شده بود، خرید اموال مسروقه از سارقان را از سر گرفت و این اموال را در انبارهایی که در اختیار داشت دپو می‌کرد. با این حال اواسط آذرماه، گزارش‌هایی درباره فعالیت او در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان در جریان بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که وی همچنان در حال خرید و فروش اموال سرقتی است.
با دستور بازپرس شعبه 5دادسرای ناحیه 34تهران، تیمی از کارآگاهان این مجرم سابقه‌دار را زیرنظر گرفتند و در جریان بررسی رفت‌وآمدهای وی موفق شدند 6انبار او را در خیابان قزوین، هلال‌احمر، سعادت‌آباد، خاوران، حکیمیه و تهرانپارس شناسایی کنند. یکی از این انبارها ساختمانی در خیابان قزوین بود که 2طبقه از آن به همراه زیرزمین تبدیل به محلی برای نگهداری اموال مسروقه شده بود. متهم حتی برای اینکه از انبارهایش محافظت کند، آنها را مجهز به دوربین‌های مداربسته کرده بود تا هرگونه رفت‌وآمد در اطراف آنها را زیرنظر داشته باشد.



در این شرایط کارآگاهان وارد عمل شدند و با دستگیری مجرم سابقه‌دار، قدم به انبارهای او گذاشتند. به گفته سرهنگ شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران، در بازرسی این انبارها مقدار زیادی اموال مسروقه از قبیل 250طاقه پارچه و چرم، کتاب‌های خطی نفیس و قدیمی، البسه، دریل، سنگ فرز، چادر‌های مسافرتی، لپ تاپ، دوربین فیلمبرداری، موتور برق، جاروبرقی، سرویس‌های مختلف آشپزخانه و... به ارزش دست‌کم7میلیاردتومان کشف شد. وی ادامه داد: متهم در اعترافات خود گفته که اموال سرقتی را از دزدان از 20هزار تومان تا 2میلیون تومان می‌خریده و در داخل انبارهایش نگهداری می‌کرده ‌است.

وی با اشاره به اینکه متهم از نظر مالی در رفاه کامل است و دارای دست‌کم 7منزل ویلایی در مناطق مختلف شهر تهران است، افزود: او در اعترافات خود مدعی شده که از حدود 5سال پیش در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه فعال بوده و در این مدت با سارقان زیادی در ارتباط بوده است. به گفته سرهنگ میرزکی، تحقیقات از متهم برای شناسایی سارقانی که او با آنها در ارتباط بوده و همچنین شناسایی مالباختگان و صاحبان اموال مسروقه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید