• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39717
+
-

مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

از زنان توانمند در سطوح بالای مدیریتی استفاده می‌کنم

زنان
از زنان توانمند در سطوح بالای مدیریتی استفاده می‌کنم


روز گذشته جلسه معارفه مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به‌عنوان یکی از مدیران زن این وزارتخانه برگزار شد. این اتفاق در پی اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر انتصاب 30درصدی زنان تا پایان برنامه ششم توسعه در پست‌های اجرایی و از سوی شریعتمداری وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتفاق افتاد؛ نکته‌ای که می‌تواند قدمی مؤثر در انتصاب هرچه بیشتر زنان توانمند در پست‌های مدیریتی در این وزارتخانه باشد و امیدوار باشیم تا شریعتمداری، وزیر جدید این وزارتخانه، زنان توانمند دیگری را هم در پست‌های مدیریتی مهم منتصب کند. پروانه رضایی بختیاری‌ در مراسم معارفه خود در سخنانی با اشاره به اینکه 20درصد شکایات مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط به استان تهران است، ‌گفت: کارشناسان اداره کل تهران دو‌برابر دیگر کارشناسان این وزارتخانه در کشور به پرونده‌های شکایات رسیدگی می‌کنند و به‌طور میانگین روزانه 6پرونده توسط هر کارشناس بررسی می‌شود. او با ابراز امیدواری از کم‌شدن تعداد پرونده‌های شکایت در این اداره کل، گفت:‌ از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی درخواست می‌کنم موضوعات مورد منازعه را با توافق حل کنند تا اختلافات کمتر شود. رضایی در پایان جلسه در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه زنان توانمند زیادی در اداره کل تعاون و وزارتخانه مشغول فعالیت هستند، گفت: باید به توانمندی این زنان احترام گذاشته و از تجربه و تخصص آنها در سمت‌های بالای مدیریتی استفاده شود. او تأکید کرد از زنان توانمند و متخصص در سطوح بالا استفاده کرده و میدان را برای کار کردن بیشتر این افراد باز می‌کند.


کار‌کردن در استان تهران سخت است
انوشیروان محسنی بندپی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز که به نیابت از شریعتمداری -‌‌وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی- در این مراسم حضور داشت، با اشاره به اینکه وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌های اجتماعی در کشور است، گفت: ‌این وزارتخانه از یک بعد برای سالمندان و از طرف دیگر برای برابر‌سازی‌ حقوق افرادی که در مسیر زندگی دچار معلولیت و ناتوانی شده‌اند، ‌تلاش می‌کند. به گفته محسنی بندپی، 42میلیون و 300هزار نفر جامعه هدف این وزارتخانه هستند که از این تعداد 6میلیون نفر جزو مستمری‌بگیران هستند که با حداقل حقوق معیشت خود را می‌گذرانند و 36میلیون و 300هزار نفر دیگر نیز بیمه‌شده سازمان تامین اجتماعی هستند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی تأکید کرد: جامعه هدف این وزارتخانه این 36میلیون نفر هستند که در تولید ارزش افزوده، بهره‌وری و بالندگی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و در محیط‌های کاری این افراد در چرخه اقتصادی کشور با کمک کارفرمایان و مدیران و بنگاه‌های اقتصادی تولیدی، تولید کالاهای داخلی را رقم می‌زنند، به همین دلیل است که در این وزارتخانه استراتژی‌ترین معاونت، درخصوص روابط کار است.

محسنی‌بندپی گفت: این معاونت باید بتواند در تهران شرایطی را فراهم کند که 226هزار کارگاه تولیدی و واحد صنفی که 17هزار واحد آن کارگاه‌های تولیدی هستند، با تعامل و هماهنگی شرایط ایده‌آلی را برای استان تهران فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در استان تهران کارکردن سخت است، چرا‌که سرریز همه آسیب‌ها و مشکلات کشور به‌صورت انبوه در تهران دیده می‌شود. مثلا حاشیه‌نشینان در کل کشور بین 11 تا 15میلیون نفر تخمین زده می‌شوند و این رقم در تهران بین 2‌ تا 3میلیون نفر است که همین مسئله آسیب‌های زیادی را در استان به همراه دارد. وی با اشاره به اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه‌ها و منشور راهبردی این وزارتخانه چندین محور کلیدی را مطرح کرده است، گفت: نخستین مورد شایسته‌سالاری است که شریعتمداری با ورود به این وزارتخانه آن را سرلوحه کار خود قرار داد. مورد دیگر استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی بود. نیمی از جمعیت کشور زنان هستند و نیمی از صندلی‌های دانشگاه‌ها را بانوان و دختران به‌خود اختصاص داده‌اند و در عمل نیز نشان داده‌اند که در عرصه مدیریت چیزی از آقایان کم ندارند.

بندپی با بیان اینکه اکنون 62درصد پرسنل بهزیستی را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت:  با وجود همین بانوان توانمند 27 اداره کل بهزیستی کشور امسال در جشنواره شهید رجایی با اقدامات همین 62درصد رتبه کسب کردند و سازمان بهزیستی نیز 2 سال پیاپی در جشنواره شهید رجایی رتبه کسب کرده است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به معارفه مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: خانم رضایی معاونی توانمند بود که توانست اثر‌بخشی و کارآمدی خود را در جاهای مختلف با نوآوری و آینده‌نگری نشان دهد و همین مسئله باعث شد تا وزیر تعاون، ایشان را به‌عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید