• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39648
+
-

قطار برقی در پیاده‌راه همدان


حمید‌ نصرتی‌قانعی |  همدان ـ خبرنگار:

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با پیگیری‌ها و اقدام‌هایی که در حوزه تسهیل حمل‌و‌نقل شهری داشتیم به زودی فعالیت قطار برقی در پیاده‌راه مرکزی همدان آغاز خواهد شد. 

کامران گردان در نشست خبری شصت‌ودومین اجلاس مشورتی روسای شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و شهرداران کشور در همدان افزود: این اجلاس با هدف توان‌افزایی و تبادل تجربه بین شورا‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد و سعی کردیم موضوعات مشترک را که به مشکلی برای مدیریت شهری تبدیل شده بود در دستور جلسه‌های اجلاس بگنجانیم.

 برای مثال ارزش افزوده، تامین ‌در‌آمد‌های پایدار، افزایش هزینه‌های اجرای طرح‌های عمرانی از مسائل مهم مطرح‌شده در این اجلاس بود. وی با اشاره به بازدید سفیر اتریش از همدان ادامه داد: وی همدان و ایران را کشوری امن می‌داند و حتی پیشنهاد داده است جشنواره فیلم اروپا در همدان برگزار شود و قرار شد برای این میزبانی در همدان رایزنی لازم را انجام دهد تا همدان میزبان برگزاری یک جشنواره فیلم اروپایی باشد. 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: وزارت کشور برای کلان‌شهر شدن شاخص جمعیت را در نظر گرفته که همدان به این شاخص نرسیده است و با الحاق یک یا چند روستا و یا 2 شهر این شاخص برای همدان محقق نمی‌شود. باید 400 هزار نفر دیگر به جمعیت فعلی همدان افزوده شود تا همدان به این شاخص برسد. همدان در حال حاضر حدود 50 درصد این جمعیت را دارد و حتی تا افق سال 1400 هم به چنین جمعیتی نخواهد رسید. 

حمید بادامی‌نجات بیان کرد: سعی کردیم در این نشست داشته‌ها و توانایی‌های همدان را به نحو احسن به مهمانان عرضه کنیم تا زمینه افزایش مشارکت‌های بین استانی و شهری برای همدان بیشتر فراهم شود که دستاورد مهم این اجلاس برای همدان است. وی افزود: با هم‌افزایی توان و هم‌صدایی شورا‌ها در این نشست امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری کنند تا طرح تغییر عوارض ارزش افزوده به مالیات در مجلس رأی نیاورد و در‌آمد پایداری که اکنون در اختیار شهرداری‌هاست از دست آنان نرود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید