• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39647
+
-

مراقب جاده‌های یخ زده باشید

دیدگاه
مراقب جاده‌های یخ زده باشید




محمدیاسین دهقان|   یزد- خبرنگار :

استان یزد 645 کیلومتر بزرگراه، 632 کیلومتر راه اصلی، 845 کیلومتر راه فرعی، 2079 کیلومتر راه روستایی آسفالته و 343 کیلومتر راه روستایی خاکی دارد که اگرچه بیشتر آنها در دشت قرار دارند، اما وجود گردنه‌های برفگیر اجرای طرح‌های راهداری زمستانی را ضروری کرده است. اولویت اجرای طرح‌های راهداری زمستانی نیز در گردنه‌های برفگیر استان است که بیشتر آنها در شهرستان‌های تفت، مهریز و اشکذر قرار دارند. 

هرچند شرایط جوی سبب شده است در مورد بارندگی‌های زمستانی پیش‌بینی ضعیفی انجام شود، اما طرح راهداری زمستانی قرار است امسال نیز همچون سال‌های قبل از آذرماه آغاز شود و تا اسفندماه ادامه یابد. 

از اقداماتی که هر سال برای آماده‌سازی جاده‌های استان برای استقبال از بارش‌های زمستانی انجام می‌شود بازدید مسیرها، تهیه شن و نمک و بازنگری تجهیزات زمستانی با تجهیز اکیپ‌های راهداری است. هر سال با شروع بارش‌ها، آلودگی‌های سطحی به لغزندگی بیش از حد جاده و واژگونی خودروها و تصادفات زنجیره‌ای ناشی از کم‌تجربه بودن برخی از رانندگان منجر می‌شود. رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئن از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. 
لغزندگی برخی از محورهای استان با شروع فصل سرما و اولین بارندگی از جمله جاده کنارگذر یزد و جاده یزد ـ مهریز از مشکلاتی است که باید در طرح راهداری زمستانی مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

عمده نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان در فصول سرد سال گردنه‌ها و پل‌های بزرگ است و برای کاهش بروز حوادث در این نقاط، رفع یخ‌زدگی سطح جاده‌ها باید انجام شود .
رانندگانی که قصد تردد زمستانی در جاده‌ها را دارند می‌توانند از طریق تماس با سامانه گویای 141 و یا تماس با شماره 2187464 از وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید