• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 12 آذر 1397
کد مطلب : 39585
+
-

پرفروش‌شدن «شدن» با روایتی از میشل اوباما‌شدن

پرفروش‌شدن «شدن» با روایتی از میشل اوباما‌شدن

آرش نهاوندی | روزنامه‌نگار

کتاب «شدن» (میشل اوباما‌شدن) نوشته میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا با 2میلیون نسخه فروش در 15روز اول انتشار، عنوان پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی سال را از کتاب«خشم و آتش» درباره دونالد ترامپ گرفت و به‌خود اختصاص داد.

به‌گزارش سی‌ان‌ان، مؤسسه انتشاراتی «پنگوئن راندوم هاوس» ناشر این کتاب اعلام کرد: ‌کتاب «شدن» علاوه بر آمریکا در صدر فهرست کتاب‌های پر‌فروش کشورهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا وچند کشور دیگر قرار دارد.

کتاب میشل اوباما تنها در روز اول انتشار 725هزار نسخه فروش داشته است. نسخه‌های جلد سخت کتاب «شدن» نیز از سایر کتاب‌های دارای نسخه جلد سخت در سال2018 بیشتر فروش کرده است. طی 2 هفته 1.122.618دلار از نسخه جلد سخت این کتاب به فروش رسیده است. درحالی‌که نسخه جلد سخت کتاب «آتش و خشم» اثر مایکل ولف که در تمام طول سال تا پیش از انتشار کتاب میشل اوباما، در صدر پر‌فروش‌ترین کتاب‌های آمریکا قرار داشته، از زمان انتشار در ‌ماه ژانویه2018 تا‌کنون 1.008.088دلار فروش رفته است. از ‌ماه سپتامبر تاکنون نسخه‌های جلد سخت کتاب «ترس» باب وودوارد نیز 872.567دلار فروش کرده است.

چاپ ششم کتاب «شدن» میشل اوباما، تنها 15روز پس از انتشار روانه بازار خواهد شد. براساس آمارهای موجود، با عرضه نسخه‌های چاپ ششم این کتاب، 3.4میلیون نسخه از کتاب «شدن» در بازارهای آمریکا و کانادا در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان به آن قرار خواهد گرفت. ناشران تصمیم گرفته‌اند چاپ ششم این کتاب را در تعطیلات پایان سال مسیحی که به «تعطیلات خرید کتاب» معروف است، عرضه کنند.

میشل اوباما همچنین در توری که برای معرفی کتاب «شدن» در شهرهای مختلف آمریکا برگزار شد، حضور داشت. علاوه بر این، او به کشورهایی که کتاب «شدن» در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آن قرار داشته، سفر کرده است. او روز دوشنبه نیز در رویدادی که در لندن برای فروش این کتاب برگزار خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.

مؤسسه انتشاراتی «پنگوئن راندوم هاوس» همچنین قرار است در آینده کتاب خاطرات باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را منتشر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید