• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39255
+
-

واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال جدی یا شوخی

همزمان با طرح استیضاح وزیر ورزش که یکی از بندهای آن تأخیر در واگذاری سرخابی‌ها‌ست، موضوع واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال بار دیگر جنبه رسانه‌ای پیدا کرد.
2دهه است هیچ‌یک از مدیران نتوانسته‌اند سهام پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی واگذار کنند و تمام تلاش‌های سازمان خصوصی‌سازی‌ هم در این زمینه به در بسته خورده است. موضوع واگذاری سهام این 2باشگاه چندان پیچیده و مافیایی است که در یک دوره منجر به برکناری 2تن از معاونان سازمان خصوصی‌سازی‌ شد و در نهایت در سال‌94 هم بعد از تلاش‌های مداوم برای برگزاری مزایده، با تصویب یک طرح در هیأت وزیران که این 2باشگاه را فرهنگی نامید، برای همیشه از فهرست واگذاری‌ها خارج شدند.
اکنون 2سال‌و‌نیم بعد از اتفاقات پر‌حاشیه سال‌94 که هیأت وزیران واگذاری سهام این 2باشگاه را ممنوع اعلام کرد، بار دیگر بحث واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال جنبه رسانه‌ای پیدا کرده است اما به‌نظر این‌بار هم این خبر‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و صرفا وسیله‌ای برای گریز وزیر ورزش از استیضاح در مجلس است؛ چرا‌که نه خبری از لغو مصوبه هیأت وزیران برای ممنوعیت واگذاری سهام این 2باشگاه است و نه برنامه جدیدی برای سازمان خصوصی‌سازی‌ در این‌باره ارسال شده است. با وجود این، وزیر ‌ورزش و جوانان و روابط عمومی این وزارتخانه در چند روز گذشته با قاطعیت از واگذاری سرخابی‌ها در آینده نزدیک خبر داده‌اند و پا را فراتر گذاشته و حتی قیمت پایه این 2باشگاه را نیز اعلام کرده‌اند. اما رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرده است: هنوز مصوبه‌ای از سوی هیأت وزیران برای واگذاری 2باشگاه صادر نشده و فقط رئیس‌جمهور یک درخواست ارائه کرده است. به این ترتیب، به‌نظر می‌رسد جدیت دولت به‌ویژه وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری استقلال و پرسپولیس آن هم در شرایطی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، بی‌ارتباط با بحث استیضاح وزیر ورزش توسط نمایندگان مجلس و واگذار‌نشدن سرخابی‌ها به‌عنوان یکی از محورهای اصلی این استیضاح نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید