• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39240
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

   دادستان: رهبر معظم  انقلاب گاهی نسبت به مسئولان عصبانی می‌شوند

دادستان کل کشور در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئولان اعتقادی به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری ندارند، گفته: «مگر رهبر معظم انقلاب می‌توانند در هر وظیفه رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و... ورود کنند، ایشان گاهی نسبت به مسئولان عصبانی و تند می‌شوند که در بخش اقتصادی و فضای مجازی بسیار شدیدتر بوده است، اما مسئولین کم‌کاری دارند.» به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام جعفر منتظری در بخشی از سخنان خود گفت: «بنده برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی اعتراض کردم؛ حمله بسیاری از سوی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، آقایان برخاسته از حوزه علمیه قم و... به بنده شد که البته باکی از این حملات ندارم؛ اما چه مقدار حمایت شدم؟»

   کورش، ساخته و پرداخته یهودی و پهلوی است!

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در نشست تبیین و گفتمان‌سازی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفته که تاریخ ما را تقطیع کردند به این دلیل که به اجبار کورش را در تاریخ قرار دهند چون با یهود خوب بوده و ایران نیز باید با اسرائیل خوب باشد. به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در بخشی از سخنانش می‌گوید: «کورش جایگاهی نداشته و عددی نبوده بلکه شاهی بوده که با یهودی‌ها رابطه خوبی داشت. شاهی بوده که با یهودی‌ها ساخته پس ما هم باید با آنها بسازیم؟ کورش ساخته و پرداخته پهلوی است. اسم کورش را هیچ کجا پیدا نمی‌کنیم، او را برای پیوند مردم ایران با یهود علم کردند. خیانت کردند و چندین‌هزار سال تاریخ ایران را بریدند و دور ریختند. برایند حکومت هخامنشیان و ساسانیان این بود که مردم زیر پای پابرهنه‌ها له شدند.»

   اعتراض علم‌الهدی به گفت‌وگوی صالحی با یورونیوز

سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد از برخی اظهارات مسئولان انتقاد کرد و گفت: «درست نیست که امروز مسئولان و مجلس ما دنبال اروپایی‌ها راه بیفتند و به لبخند آنها راضی شوند و به نشست دور میز آنها دل ببندند.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی بدون نام بردن از علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «اینکه آقایی بیاید با یورونیوز مصاحبه کند و بگوید حقوق من ۳هزار دلار بوده و حالا به ۷۰۰دلار رسیده و این نشان از نتیجه‌بخش بودن تحریم‌هاست که باید با شنیدن این سخنان پرسید در دولت ما ناهماهنگی وجود دارد یا جریان دیگری است؟»

   آب، برق و گاز مجانی

نماینده مردم قم در مجلس طی سخنانی درباره یک طرح پیشنهادی سخن گفته و توضیح داده که «این طرح مربوط به‌ رایگان شدن آب، برق و گاز است، به این صورت که آب، گاز و برق خانوارها در حد میزان الگوی مصرف رایگان شده و مابقی هزینه دریافت شود.» به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی همچنین گفته: «از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مطالعاتی در حال انجام است که هرماه به هر ایرانی ۲۰لیتر بنزین با قیمت 10هزار ریال بدهند.»

   امکان بازگشت CFT از مجلس به مجمع

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی درباره ایرادات مجمع به CFT و امکان رفع آن در مجلس گفت: مجلس بایستی اشکالاتی را که مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه عنوان کرده، مورد بررسی قرار دهد و اگر امکان اینکه برخی از این موانع را بتوان برطرف کرد وجود داشته باشد، نسبت به رفع آن اقدام کند. به گزارش ایرنا، احمد وحیدی بیان کرد: این امکان نیز وجود داشته که مجلس به‌صورت مجدد این لایحه را به مجمع تشخیص ارسال کند. وی گفت: مجلس لایحه CFT را به این مجمع ارسال کرده ولی تاکنون این لایحه به مجمع نرسیده و این در حالی است که کار هنوز تمام نشده و کار بررسی CFT در شورای نگهبان در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید