• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38864
+
-

بازگشت متهم

این مطلب علیه محسن ربیع‌خواه نیست. ساده است که در شرایط فعلی پرسپولیس، برانکو چاره‌ای جز استفاده از این بازیکن ندارد. من و شما هم اگر جای محسن بودیم، به پیشنهاد حضور در زمین پاسخ منفی نمی‌دادیم. نکته دیگر اینکه او به تازگی مصدومیت شدید پارگی رباط‌صلیبی را پشت سر گذاشته و طبعا طول می‌کشد تا آماده شود. در عین حال اما دقایق کوتاه بازی ربیع‌خواه برای پرسپولیس در بازگشتش به میادین 3 سکانس قابل بحث داشته که نشان می‌دهد این بازیکن هنوز نتوانسته از زیر فشار روانی منتقدانش خارج شود و بدون استرس بازی کند.
  پاس گل به حریف
ربیع‌خواه در بازی با پیکان فیکس شد و خیلی سریع امضایش را پای گل پیکان انداخت. ناشی‌گری این بازیکن در دفع توپ باعث شد یک موقعیت مرده برای پیکان تبدیل به تک‌به‌تک شود و شاهین ثاقبی گل نخست مسابقه را به ثمر برساند. پیکان با این گل نیمه اول را برنده به رختکن رفت و چیزی نمانده بود پرسپولیس امتیازات مهم این مسابقه را از دست بدهد. سبک بازی ربیع‌خواه طوری است که به‌ندرت از او اشتباه فاحش دیده می‌شود. برخی عقیده دارند محسن برای عدم‌مواجهه با منتقدانش طوری بازی می‌کند که در صحنه‌های مهم حاضر نباشد و گاف بدی به نامش ثبت نشود، در این صحنه اما نوک پای او یک گل به پیکان 
تقدیم کرد.
   صدای جلال را درآورد
در پرسپولیس فعلی «پست بازی» دیگر معنای سنتی‌اش را از دست داده و کمبود مهره باعث شده هر کدام از بازیکنان حضور در چندین پست را تجربه کنند. این شرایط برای ربیع‌خواه هم وجود دارد و او در دقایق پایانی بازی با پیکان دفاع راست شد. در همین لحظات بود که روی آخرین موقعیت گل پیکان، مهاجم آنها با خیال راحت روی سر ربیع‌خواه به آسمان بلند شد و ضربه سرش را زد؛ توپی که البته رادو آن را جمع کرد. 
ربیع‌خواه در این صحنه نه‌تنها بلند نشد بلکه به اشتباه سراغ یاری رفت که جلال حسینی او را مهار کرده بود. بعد از این صحنه کاپیتان پرسپولیس به ربیع‌خواه اعتراض کرد و البته محسن هم خیلی ریلکس واکنشی نشان داد که احتمالا مفهومش این بود:«چه انتظاری از من داری؟ زیاد سخت نگیر داداش!».
   پاس جادویی
پس از مصدومیت کمال کامیابی‌نیا در بازی با تراکتورسازی، محسن ربیع‌خواه جای او را گرفت و از آن به بعد پرسپولیس به شکل محسوسی عقب نشست. ربیع‌خواه در این دقایق در پست دفاع میانی قرار گرفت و واقعا دیگر فشاری روی دروازه 2 تیم نیامد که او محک بخورد. با این حال در صحنه‌ای که مدافعان میزبان به سادگی در حال پاسکاری بودند، ربیع‌خواه به شکلی ناشیانه توپ را به اوت زد تا همه مات و مبهوت بمانند. طبیعی است که هیچ بازیکنی در جهان به این سادگی اشتباه نمی‌کند و ربیع‌خواه حداقل توانایی دادن این پاس عادی را دارد، اما ضربه او احتمالا نشان می‌دهد محسن زیر فشار روانی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید