• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38860
+
-

استقلال شفر متولد خوزستان

استقلال شفر متولد خوزستان

پس از 2 مسابقه بدون برد در لیگ برتر، استقلال سرانجام در اهواز به مسیر پیروزی برگشت. این پیروزی با یک نمایش جذاب، هجومی و سرشار از موقعیت گل به‌دست نیامد اما برای آبی‌های پایتخت حداقل تا پایان نیم‌فصل اول، هیچ‌چیز بیشتر از جمع‌آوری امتیازهای کامل به هر قیمتی اهمیت ندارد. استقلال با شکست دادن استقلال خوزستان، به چهارمین پیروزی در نیم‌فصل اول لیگ دست پیدا کرد و توانست فاصله‌اش را با سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس کاهش بدهد. حالا آبی‌ها با یک بازی کمتر از پارس‌جنوبی در رده پنجم قرار دارند و درصورت شکست دادن پدیده مشهد در مسابقه به تعویق افتاده از هفته دوازدهم، با 2مسابقه بیشتر با پرسپولیس هم‌امتیاز می‌شوند و اختلاف با بالاترین رده جدول را به عدد 8 می‌رسانند. آنچه عصر یکشنبه در خوزستان اتفاق افتاد، یک روند کاملا آشنا برای وینفرد شفر و تیمش بود؛ چرا که استقلال از زمان ورود مرد آلمانی، هرگز این استان را دست خالی ترک نکرده است.
نبرد این هفته با استقلال خوزستان، هفتمین پیروزی شفر در هفتمین مسابقه‌ این مربی در استان خوزستان بود. مرد آلمانی نخستین بار در هفته هفدهم فصل گذشته به این استان سفر کرد و چهارمین پیروزی متوالی‌اش را در لیگ برتر با زدن 3گل به استقلال خوزستان جشن گرفت. دومین مسابقه او در این استان، در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اتفاق افتاد؛ جایی که تیم شفر با گل‌های پژمان منتظری و داریوش شجاعیان از سد نفت آبادان عبور کرد و توانست خودش را به فینال جام‌حذفی برساند. در هفته بیست و چهارم فصل گذشته لیگ برتر، استقلال در زمین فولاد خوزستان به میدان رفت و با درخشش خیره‌کننده تیام، میزبان را با 4گل از پیش‌رو برداشت. آبی‌ها فینال جام‌حذفی با خونه‌به‌خونه را نیز در خرمشهر برگزار کردند و در این جدال نیز با تک گل تیام به نتیجه دلخواه رسیدند تا نخستین جام با وینفرد شفر را نیز در خوزستان به‌دست بیاورند. شاید اوضاع این فصل باشگاه چندان ایده‌آل نبوده اما روند فوق‌العاده وینفرد و تیمش در خوزستان، همچنان ادامه دارد. آنها این فصل یک‌بار در لیگ برتر و یک‌بار نیز در رقابت‌های جام‌حذفی، نفت مسجدسلیمان را در مسجدسلیمان برده‌اند و حالا موفق شده‌اند یک شکست خانگی را نیز به استقلال خوزستان تحمیل کنند. به‌نظر می‌رسد هنوز هم هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع از نتیجه‌گرفتن شفر و پسرها در خوزستان شود. آنها در این فصل باید 2 مسابقه دیگر را در استان جنوبی برگزار کنند.
خوزستان، سخاوتمندترین بخش از کشور برای وینفرد شفر است؛ سرزمین خوشبختی مردی که ظاهرا اگر همه دیدارهای تیمش را به این استان منتقل می‌کرد، هر فصل با بیشترین اختلاف، قهرمانی رقابت‌های لیگ را به‌دست می‌آورد. هنوز 3مسابقه تا پایان نیم‌فصل اول لیگ برای استقلال باقی مانده و آنها برای زنده ماندن، باید در هر سه دیدار به پیروزی برسند. هیچ‌کدام از این نبردها در خوزستان برگزار نمی‌شوند و برنده‌شدن در آنها برای شفر و پسرها، دشوار خواهد بود. چالش بزرگ مرد اول نیمکت آبی‌ها می‌تواند این باشد که در تهران نیز درست به اندازه خوزستان بی‌رحم نشان بدهد و در شهرهای دیگر نیز به همین سادگی به پیروزی‌های متوالی دست پیدا کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید