• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38853
+
-

طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، سال آینده تمدید نمی‌شود

خبرها
طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، سال آینده تمدید نمی‌شود


جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی به‌صورت قطعی سال آینده تمدید نمی‌شود. سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: به افراد غایب توصیه می‌شود در فرصت باقیمانده نسبت به پرداخت جریمه غیبت سربازی اقدام کنند. وی ادامه داد: این افراد تا پایان امسال فرصت دارند تا از این طرح استفاده کنند؛ چراکه قانونگذار مهلت اجرای این طرح را تا پایان امسال مقرر کرده است. جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی اضافه کرد: ضرورت دارد تا مشمولان این طرح، وضعیت خود را تعیین‌تکلیف کنند؛ در غیر این صورت فرض می‌شود که آنها آمادگی گذراندن دوره خدمت سربازی را دارند.

سردار کریمی افزود: از سال آینده فراخوان‌ها به نوبت انجام می‌شود تا غایبان خود را معرفی کنند و دوره سربازی خود را بگذرانند. وی در پاسخ به این سؤال که برای افرادی که تاکنون نام‌نویسی نکرده‌اند درصورتی که برای نام‌نویسی اقدام کنند فرصتی برای پرداخت اقساطی جریمه در سال آینده به آنها داده می‌شود، گفت: این طرح 4 سال به‌صورت مستمر اجرا شد و در این مدت افراد مشمول این طرح فرصت داشتند از مزایای این طرح استفاده کنند و کارت معافیت دریافت کنند.

این افراد تا پایان امسال فرصت دارند تا نام‌نویسی و تمام جریمه را تا پایان سال 97پرداخت کنند. سردار کریمی افزود: از ابتدای اجرای این طرح از سال 94تاکنون 450هزار نفر در این طرح نام‌نویسی کردند و برخی، جریمه خود را به‌صورت کامل و برخی به‌صورت اقساط پرداخت کرده و کارت دریافت کرده‌اند. وی تأکید کرد: آن دسته از افرادی که تا‌کنون اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند نیز تا پایان امسال فرصت دارند تا نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.

براساس بند (ط) تبصره 16ماده واحده قانون بودجه سال 1393مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از 8 سال غیبت داشته‌اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می‌شوند. میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی براساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10میلیون تومان، دیپلم 15میلیون تومان، فوق دیپلم20میلیون تومان، کارشناسی 25میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35میلیون تومان، دکترای پزشکی 40میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50میلیون تومان جریمه می‌شوند. همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال، 10درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود و مدت غیبت بیش از 6ماه، یک سال محسوب می‌شود. مشمولان غایب متأهل براساس این قانون از 5 درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از 5 درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید