• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38831
+
-

صدای استان‌ها

   آب‌گرفتگی معابر همدان 
با هر بار بارندگی خیابان‌های شهر همدان تبدیل به دریاچه می‌شود و تردد در آنها برای شهروندان به‌ویژه عابران پیاده با سختی همراه است. این مشکل سال‌هاست در خیابان‌های همدان وجود دارد، اما شهرداری فکری برای آن نمی‌کند. از مسئولان مرتبط می‌خواهم فکری برای آب‌گرفتگی این معابر بکنند. 
ریحانه نظری از همدان 

   بلاتکلیفی مونوریل کرمانشاه 
سال‌ها پیش درختان کهنسال خیابان‌های کرمانشاه را قطع کردند. امیدوار بودیم حداقل مونوریل ساخته شود و بخشی از گره‌های ترافیکی خیابان‌های شهر را رفع کند. اما این روزها ستون‌های سیمانی جای درختان را گرفته‌اند و مونوریل هم بلاتکلیف رها شده است. 
یک شهروند از کرمانشاه 

   گران‌فروشی پوشک
چند روز پیش به یکی از فروشگاه‌های بزرگ در کرج، نزدیک میدان حافظ، رفتم. از صندوق‌دار قیمت پوشک سایز ۴ یکی از برندهای معروف را پرسیدم که گفت ۷۵ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت روی بسته پوشک کاملا پاک شده بود. اگر این گران‌فروشی نیست، پس چیست؟ پس مسؤلان تعزیرات و اصناف کجا هستند؟
یک شهروند از البرز

   یارانه نوزادان
چند ماه پیش صاحب فرزندی شدم و برای دریافت یارانه او اقدام کردم. با گذشت مدت‌ها اما هنوز یارانه فرزندم واریز نمی‌شود. دلیل این اتفاق چیست؟ 
داوود ناصح از مرکزی

   پیاده‌روهای نامناسب اشنویه 
اغلب پیاده‌روهای شهر اشنویه در استان آذربایجان‌ غربی وضع مناسبی ندارند. بارها از شهرداری درخواست کردیم پیش از شروع فصل سرما و بارندگی‌ها به این پیاده‌روها سامان دهند، اما رسیدگی نشده است. 
یک شهروند از آذربایجان ‌غربی 

   زمین‌خواران در تپه تاریخی سرقلعه 
تپه تاریخی سرقلعه در لواسان بزرگ در فهرست میراث فرهنگی هم ثبت شده است. اما این تپه با وجود ارزش تاریخی جولانگاه زمین‌خواران شده است. چرا مسئولان به این تپه رسیدگی نمی‌کنند؟ 
اولی‌بیکیان از لواسان بزرگ 

   آنتن‌دهی ضعیف در شهر قنوات 
آنتن‌دهی تلفن همراه در شهر قنوات استان قم بسیار ضعیف است. به همین دلیل شهروندان اغلب نمی‌توانند از اینترنت همراه استفاده کنند. از مسئولان مخابرات تقاضا می‌کنم به این مشکل رسیدگی کنند. 
سعید رستمی از قم 

    نمادهای شهریِ زیبا در میبد
نمادهای تاریخی زیبایی از میبد در این شهر نصب شده است که از جمله آن می‌توان به زیلو و ظروف سفالی اشاره کرد. اگر هر شهر به این اندازه برای هویت و اصالت خود ارزش قائل باشد، میراث ماندگاری برای نسل‌های آینده به جای می‌ماند، وگرنه این نمادهای فرهنگی نشان‌دهنده هویت تاریخی ما در گذر زمان به فراموشی سپرده خواهند شد.
محمد امامی از میبد 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید