• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38827
+
-

کمپ اضطراری برای روستاهای در معرض سیل

هلال‌احمر خوزستان، بعد از بارندگی‌ روزهای ابتدایی هفته جاری و بالاآمدن آب رودخانه‌ها، اعلام کرد قصد دارد 4 روستای نزدیک سد خاکی رامشیر این استان را برای جلوگیری از تخریب‌های احتمالی تخلیه کند. گویا مقاومت مردم و پایین رفتن سطح آب مسئولان را از این اقدام منصرف کرده است. با وجود این، در روزهای آینده احتمال بارندگی و بالا آمدن دوباره سطح آب وجود دارد.
سرپرست فرمانداری رامشیر در این باره به همشهری می‌گوید: 4 روستای رامشیر در معرض سیل قرار دارند. این روستاها تخلیه نشدند، اما کمپ‌هایی برای اسکان ساکنان روستاهای نزدیک سد مشراگه در نظر گرفته شده است. در صورت افزایش بارش‌ها و بالا آمدن سطح آب روستاها باید تخلیه شوند.
سید مجید حسینی‌نژاد می‌افزاید: سیل‌بندهایی که کنار روستاها تعبیه شده‌اند، اشل خاصی دارند و حجم مشخصی از آب را تحمل می‌کنند و بالاتر از آن اشل سیستم فیوزپلاک فعال می‌شود. اگر سطح آب پشت سیل‌بندها بیشتر از حد مجاز شود، سیستم فیوزپلاک وارد مدار می‌شود و آب به سمت روستاهای نزدیک سد سرازیر می‌شود.
او توضیح می‌دهد: خوشبختانه در پی بارندگی‌های روزهای گذشته آب از پشت سیل‌بندها به سمت روستاها سرازیر و خسارتی به روستاها وارد نشد.
بخش مشراگه رامشیر شامل دهستان آزاده و مشراگه در شهرستان رامشیر و در مجاورت سد تنظیمی مشراگه قرار دارد. با توجه به سرریز رودخانه اعلای باغملک، رودخانه مارون و آب‌های رامهرمز به رودخانه جراحی، روستاهای بخش مشراگه همیشه در معرض بالاآمدن آب رودخانه‌ جراحی قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید