• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38828
+
-

کافه مجلس | سیاست

شناسایی نفوذی‌های جیش‌العدل

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی از شناسایی نیروهای نفوذی جیش‌العدل در ماجرای ربایش مرزبانان میرجاوه خبر داد و افزود: به‌زودی جلسه‌ای با موضوع تأمین امنیت مرز‌های شرقی با مسئولان وزارت کشور و نیرو‌های مسلح تشکیل خواهد شد. کمال دهقان فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: بناست طی جلسه‌ای،  دستگاه مسئول درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده و جزئیات ماجرا گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند. وی ادامه داد: در این مرحله وزارت کشور،  نیروهای مسلح و دستگاه‌های ذیربط در حال حل و فصل موضوع هستند و در آینده نزدیک کمیسیون امنیت ملی در جریان جزئیات ماجرا قرار خواهد گرفت.

آنها که نتوانستند جلوی اختلاس را بگیرند پاسخگو باشند

محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید در یادداشتی که ایلنا آن را منتشر کرد درباره موج حملات به ظریف نوشته است: اظهارات چند روز پیش وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص پولشویی موجب به راه افتادن هجمه‌ها و حملاتی علیه وی شده است. ظاهرا ادعای آنهایی که این هجمه‌ها و حملات را راه انداخته‌اند این است که پولشویی در کشور وجود ندارد. این در حالی است که نمی‌توانیم رایج بودن پدیده پولشویی در کشور را انکار کنیم. او نوشت: به جای وزیر امور خارجه آنهایی که نتوانستند جلوی اختلاس‌های کلان و هنگفت را بگیرند،  باید پاسخگو باشند. همچنین افراد و گروه‌هایی که مخالفت دارند با تصویب لوایحی که متضمن امنیت پایدار کشور است،  باید جوابگو باشند. بنابراین در این شرایط هجمه به وزیر امور خارجه به نوعی فرار به جلو است.

روایتی از دور زدن تحریم‌ها

محمود بهمنی، رئیس‌کل بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مردم طالقان گفته است: در زمان تحریم‌ها در دولت قبل ما پول‌های خود را به بانک کونلون چین واریز می‌کردیم و از آنجا نیازهای خود را خریداری کرده و پول پرداختش را از این بانک برداشت می‌کردیم که این رویه باید در سازوکار مالی اروپا هم درنظر گرفته شود و آنان برای ما شرط و شروطی نگذارند.(مهر)

این خبر را به اشتراک بگذارید