• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38767
+
-

کافه مجلس | سیاست

اصرار پایداری‌ها برای استیضاح ظریف

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر با بیان اینکه هفته گذشته جمعی از نمایندگان طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را تدوین کردند، گفت: امضاهای لازم برای این طرح به منظور تقدیم به هیأت‌رئیسه مجلس جمع‌آوری شده است. حاجی دلیگانی، نصرالله پژمانفر، جواد کریمی قدوسی، مجتبی ذالنوری و محمدجواد ابطحی ازجمله نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در مجلس هستند که طی 3 سال گذشته و حضورشان در مجلس دهم، مکرر اقدامات و عملکرد ظریف را آماج نقدهای گروهی‌شان قرار داده‌اند و مکررا ظریف را برای پاسخگویی به سؤالاتشان به مجلس فرامی‌خوانند و حالا طرح استیضاحش را کلید زده‌اند.
 
  تصمیم نظام CFT

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما به‌دنبال آن هستیم که تصمیم اجماعی درباره CFT گرفته شود که این الزاما به‌معنای تلاش برای تصویب این لایحه نیست. فلاحت‌پیشه به ایسنا گفت: ما نمی‌خواهیم همان اتفاقی که در برجام افتاد را در CFT تکرار کنیم. برجام تا زمانی که سود داشت برخی به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردند، اما بعد از خروج ترامپ شرایط تغییر کرد.

فرهنگستان ترکی راه‌اندازی شود

احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: نمایندگان استان قاطعانه و مؤکد از دولت خواستارند تا فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی ایجاد شود چراکه این فرهنگستان ضامن بقای زبان و همچنین سبب ترویج بیشتر فرهنگ‌مان خواهد بود. به گزارش خانه ملت، او در آیین افتتاحیه کنگره همنوای پیامبر مهربانی تأکید کرد: ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی به بقای گذشته‌ و فرهنگ ما کمک کرده و این فرهنگ اصیل را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید