• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38691
+
-

سرقت مسلحانه از روی دیوار با ماشین مردم

سرقت مسلحانه از روی دیوار با ماشین مردم


سارقان مسلح از خودروهایی که مردم برای فروش به نمایشگاه سپرده بودند برای انجام سرقت مسلحانه استفاده می‌کردند. متهمان که 2مرد جوان هستند طعمه‌هایشان را از طریق سایت دیوار شناسایی می‌کردند. به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند 2نفره از 6آبان شروع شد. نخستین شاکی مردی بود که می‌گفت دزدان مسلح با تهدید کلت کمری گوشی گرانقیمتش را دزدیده‌اند. او در تشریح ماجرا گفت: گوشی‌ام را به مبلغ 20میلیون تومان در سایت دیوار آگهی کرده بودم تا اینکه فردی تماس گرفت و گفت که قصد خرید گوشی‌‌ام را دارد. او 300هزار تومان به‌عنوان بیعانه به حسابم واریز کرد و گفت که حوالی ساعت 7شب برای خرید گوشی می‌آید.

شاکی ادامه داد: آن شب در محدوده میدان المپیک قرار گذاشتیم و 2جوان حدودا 35ساله سوار بر یک تیبای سفید به محل قرار آمدند. یکی از آنها گفت باید گوشی را ببیند و من هم آن را نشانش دادم. در همین هنگام فرد دیگر یک قبضه کلت کمری از زیر پیراهنش بیرون کشید و با تهدید به مرگ، گوشی‌ام را سرقت کرد و هر دو فرار کردند.

با به دست آمدن مشخصات خودرو، صاحب آن شناسایی اما پس از حضور در اداره آگاهی مدعی شد که از ماجرای سرقت بی‌خبر است. او گفت که ماشینش را برای فروش به یک نمایشگاه ماشین سپرده و نمی‌داند چه‌کسی از آن برای سرقت استفاده کرده است. درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت مأموران در جریان سرقت مشابه دیگری قرار گرفتند. این بار هم دزدان مسلح به بهانه خرید گوشی 15میلیون تومانی با فروشنده قرار گذاشته و سر قرار با تهدید اسلحه گوشی را سرقت کرده بودند. دزدان این بار از یک پژو405 استفاده کرده بودند که با شناسایی مالک خودرو مشخص شد او نیز ماشینش را برای فروش به یک نمایشگاه سپرده بود و از ماجرای سرقت مسلحانه بی‌خبر بود.

مأموران شک نداشتند که دزدان با نمایشگاه ماشین ارتباط دارند. آنها در ادامه تحقیقات دریافتند صاحب نمایشگاه پسری به نام مراد 34ساله دارد که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت است و آخرین بار اواخر سال گذشته از زندان آزاد شده است. تصویر مراد در اختیار شاکیان پرونده قرار گرفت و آنها تأیید کردند که وی همان سارقی است که در سرقت‌ها اسلحه دارد. دستور بازداشت پسر جوان صادر شد و مأموران موفق شدند او را سوار بر تیبای سفیدی که برای فروش به نمایشگاه پدرش سپرده شده بود دستگیر کنند. او در همان تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه از 2شاکی پرونده اعتراف کرد و گفت که لحظاتی قبل از دستگیری نیز با همان شگرد از فرد دیگری در حوالی فلکه دوم صادقیه سرقت کرده است.

با اعتراف سارق سابقه‌دار، همدست او به نام حمید دستگیر شد و آنها اعتراف کردند که پس از سرقت، گوشی‌های مسروقه را به نصف ارزش واقعی‌شان در شهرستان بهارستان می‌فروختند و پولش را صرف اجاره ویلا در شمال کشور و خرید مواد می‌کردند. به گفته سرهنگ علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی آنها به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید