• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38683
+
-

دوباره کیانوش دوباره جنجال

دوباره کیانوش دوباره جنجال

کیانوش رستمی و جدالش با فدراسیون وزنه‌برداری تمامی ندارد. همه‌‌چیز از آنجا شروع شد که او قصد کرد به‌صورت انفرادی تمریناتش را پیگیری کند. فدراسیون علی مرادی بنا به مصلحت و کسب مدال المپیک ریو به این ماجرا رضایت داد. بعد از المپیک و کسب طلا حاشیه‌ها بیشتر شد تا جایی که حالا جدال‌های فدراسیون و کیانوش رستمی به فضای مجازی رسیده است.

   کیانوش و حاشیه‌های تمام نشدنی
مسابقات جهانی 2017در آناهیم آمریکا برگزار شد. کیانوش رستمی که بازهم به‌صورت انفرادی تمرین کرده بود در این مسابقات حاضر شد و نتوانست مدالی کسب کند. او پس از ناکامی در مسابقات جهانی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که از این نتیجه رضایت دارد چرا که سبب شد مسئولان ورزش را بهتر بشناسد! فدراسیون وزنه‌برداری برای بازی‌های آسیایی جاکارتا باز هم رستمی را به این مسابقات برد درحالی‌که در وزن 94کیلوگرم طلای سهراب مرادی تضمین شده بود. با توجه به حضور سهراب مرادی در این مسابقات رستمی در بهترین حالت می‌توانست مدال نقره بگیرد. او در اندونزی وزنه‌هایی را انتخاب کرد که فراتر از توانایی‌هایش بود و در نهایت نتوانست مدالی کسب کند. طبق پیش‌بینی‌ها مدال طلای این وزن به سهراب مرادی بی‌حاشیه رسید و کاروان ایران با انتخاب‌های اشتباه رستمی از مدال نقره بازماند. در بازی‌های آسیایی جاکارتا طبق روال چند سال گذشته رستمی را مربیان تیم ملی همراهی نمی‌کردند و ماساژورش او را تا کنار تخته مشایعت می‌کرد! او در مسابقات جهانی ترکمنستان 2018غایب بود، هم خودش میلی نداشت به مسابقات اعزام شود هم اینکه فدراسیون و مربیان تیم ملی از غیبتش استقبال کردند در هر صورت به اردوی تیم ملی دعوت نشد و طبق پیش‌بینی‌ها طلای وزن 96کیلوگرم به سهراب مرادی رسید. سهراب مرادی علاوه بر کسب مدال طلا توانست رکورد جهان را ارتقا دهد.

   توهم توطئه علیه کیانوش!
طبق مقررات فدراسیون جهانی ورزشکاران برای اینکه اجازه حضور در المپیک توکیو را داشته باشند باید در 6 مسابقه گزینشی المپیک حضور داشته باشند. فدراسیون ایران هم برای حضور وزنه‌برداران ایران در قطر کاپ ثبت نام کرد که نام کیانوش رستمی در بین نفرات ایران دیده نمی‌شد و این مسئله یعنی شروع یک حاشیه جدید. علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مدعی شده با رستمی تماس گرفته و او جواب تلفن را نداده است. رستمی در واکنش به این صحبت‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «برای پرو کت و شلوار رژه المپیک ریو هرجور بود من را پیدا می‌کردند حالا می‌گویند جواب تلفن نداده‌ام.» در یک پست دیگر هم عنوان کرده اگر در توکیو مدال بگیرد در تاریخ وزنه برداری رکورددار خواهد شد به‌عنوان کسی که 3 مدال المپیک را کسب کرده است و برخی‌ها دوست ندارند این اتفاق رخ دهد. محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری درباره اتمام زمان ثبت‌نام وزنه‌برداران برای حضور در مسابقات قطرکاپ و اعلام آمادگی رستمی بعد از اتمام زمان ثبت‌نام گفت: «پیش از بسته شدن فهرست نفرات با رستمی تماس گرفتیم، اما جواب نداد به همین دلیل تعدادی از کسانی که سرمربی تیم ملی اعلام کرده بود، ثبت‌نام شدند. از طرفی وزنه‌برداران اصلی ما مانند مرادی، علی‌حسینی، هاشمی و بیرانوند نیز در این مسابقات شرکت نخواهند داشت.اولین مسابقات گزینشی المپیک رقابت‌های جهانی ترکمنستان بود که در عشق‌آباد برگزار شد. تا زمان آغاز المپیک توکیو رقابت‌های مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شود که یکی از آنها هم جام فجر به میزبانی ایران است که البته باید استانداردهای فدراسیون جهانی در آن رعایت شود. رقابت‌های مختلفی داریم و از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت.» مسابقات جام فجر اسفند‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد. پیش از جام فجر، کاپ تایلند و کاپ IWF در چین پیش روی وزنه‌برداران خواهد بود و چون این دو مسابقه هم در تقویم فدراسیون جهانی جزو رقابت‌های گزینشی المپیک است، رستمی هنوز این شانس را دارد با حضور در یکی از این مسابقات، تا پایان سال حداقل دو مسابقه گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد ولی اینکه چقدر رفتار او تغییر کند مسئله‎ای است که هیچ ضمانتی برای آن وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید