• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38679
+
-

دژاگه: برای پرچم ایران خودمان را می‌کشیم

دژاگه: برای پرچم ایران خودمان را می‌کشیم

محمد زارعی

اشکان دژاگه پس از مدتی سکوت، تصمیم گرفت در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی به مشکلات تیم ملی واکنش نشان دهد. او در این گفت‌و‌گو دفاعی تمام عیار از کی‌روش داشته و به نوعی برای او سنگ تمام گذاشته است. او اعتقاد دارد کی‌روش با تمام وجود برای فوتبال ایران کار می‌کند اما عده‌ای مدام به او گیر می‌دهند و به او بی‌احترامی می‌کنند.
  باوجود اینکه به تازگی از بند مصدومیت رها شده بودی، کی‌روش در بازی با ونزوئلا به تو اعتماد کرد. در مورد این بازی صحبت می‌کنی؟
فکر می‌کنم بازی پرفشاری بود. ونزوئلایی‌ها نسبت به  پارسال خیلی بهتر شده و پیشرفت کرده‌اند. واقعا تست خیلی خوبی برای بچه‌های تیم ملی بود. بازی دست ما بود و می‌توانستیم برنده مسابقه باشیم. شانس‌های خوبی هم برای رسیدن به گل داشتیم اما از آنها استفاده نکردیم. این واقعا موضوع مهمی است و نباید ساده از کنار آن عبور کنیم. ما تا شروع جام ملت‌ها فرصت زیادی داریم تا روی این مسئله کار کنیم و فرصت‌های به‌دست آمده را به راحتی از دست ندهیم.
  مصدومیتت به‌طور کامل برطرف شده؟
مقابل ترینیداد و ونزوئلا زیاد نمی‌خواستم ریسک کنم که خدای نکرده مصدومیتم بدتر شود اما خدا را شکر شرایط خوبی دارم. امیدوارم بازی‌های باقیمانده لیگ را هم بدون مصدومیت به پایان برسانم و با قدرت برای جام ملت‌ها آماده شوم.
  این روزها ملی‌پوشان زیادی درخصوص عدم‌حمایت از تیم ملی صحبت کرده‌اند اما اشکان دژاگه به‌عنوان کاپیتان تیم ساکت بوده است. این موضوع دلیل خاصی دارد؟
من مدتی است می‌خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم و جلوی خودم را گرفته‌ام اما فکر کنم الان وقتش رسیده تا خیلی چیزها را بگویم. ما هیچ حمایتی از سوی هیچ‌کس نداریم. تماشاگران طبق معمول همیشه از ما حمایت کرده‌اند اما تیم ملی حمایت شخص وزیر ورزش را می‌خواهد. من به‌عنوان کاپیتان تیم نمی‌دانم آقای وزیر را چندبار از نزدیک دیده‌ام که به تمرین بیاید و از تیم ملی حمایت کند. ما انتظار داریم جناب وزیر یک‌بار هم شده به رختکن بیاید و به بازیکنان انگیزه بدهد. نمی‌دانم مشکل چیست. نمی‌دانم جناب وزیر با چه شخصی مشکل دارد که از تیم ملی حمایت نمی‌کند. ما بازیکنان چه گناهی کرده‌ایم؟ تیم ملی چه گناهی کرده که باید ضربه بخورد؟ ما وقتی می‌بینیم در سایر کشورها چطور از تیم‌های ملی کشورشان حمایت می‌کنند، مات می‌مانیم. در شرایط فعلی چرا مسئولان باید چنین برخوردی با تیم ملی داشته باشند؟ همانطور که می‌دانید من زمانی عضو تیم ملی نوجوانان آلمان بودم و به یاد دارم وزیر ورزش آلمان چند باری به اردوی ما آمد.
  فکر می‌کنی این شرایط در آینده تغییر کند؟
امیدوارم یک روز این شرایط تغییر کند. تغییری که می‌گویم یعنی اینکه بیشتر از تیم ملی حمایت شود. ما تیم ملی یک کشور هستیم و فکر می‌کنم هم به مردم و هم به مسئولان نشان داده‌ایم که همواره برای کشورمان و برای پرچمش خودمان را در زمین می‌کشیم. به‌نظرم باید بیشتر از این از ما حمایت شود. در این مدت قول‌های زیادی داده شده اما به آنها عمل نشده است. امیدوارم حداقل برای جام‌ملت‌ها این شرایط تغییر کند.
  این روزها حواشی فراوانی هم اطراف کادر فنی تیم ملی به‌وجود آمده است. در این مورد چه نظری داری؟
من سال‌های زیادی در فوتبال بوده‌ام و با مربیان بزرگ زیادی کار کرده‌ام. به جرأت می‌توانم بگویم کی‌روش همه جانش را برای تیم ملی ایران، بازیکنان جوان و بازیکنان باتجربه می‌گذارد. من از روز اولی که به تیم ملی ایران آمدم، این شرایط را با تمام وجود حس کردم. در زندگی فوتبالی‌ام برای اولین‌بار است که می‌بینم یک‌آدم تا این اندازه برای یک‌کشور زحمت می‌کشد و برای جوانان آن کشور انرژی می‌گذارد اما به او بی‌احترامی می‌شود. من می‌دانم کی‌روش پیشنهادات دیگری برای مربیگری دارد ولی عشقش برای ایران است. او چندین سال با بازیکنان ایرانی کار کرده و نمی‌تواند به راحتی قید آنها را بزند. خیلی از مربیان هستند که بلافاصله بعد از گرفتن پیشنهاد بهتر تیم را ترک می‌کنند اما کی‌روش در ایران مانده و تمام انرژی‌اش را برای ما گذاشته است. ولی نمی‌دانم چرا هر بار به یک‌چیز گیر می‌دهند. این در حالی است که کی‌روش برای کار کردن به تیم ملی آمده و باعث پیشرفت فوتبال ما شده است. این بی‌احترامی است که هر بار به یک بهانه با کی‌روش دعوا می‌کنند. ما الان چند سال است که در رنکینگ آسیا اول هستیم، دو بار بدون استرس به جام جهانی رفته‌ایم و در جام جهانی هم خوب کار کرده‌ایم. حالا من نمی‌دانم یکسری‌ها مشکل‌شان با کی‌روش چیست. امیدوارم به‌زودی  مشکلات حل شود تا تیم ملی ضرر نکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید